0
głosów
- +

Nawierzchnie wykonane z betonu drogowego

Autor:

Aktualizacja: 08.06.2017


Kategoria: Gospodarka / Budownictwo


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 937 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Nawierzchnie wykonane z betonu drogowego

Autostrady i drogi gminne to najczęściej występujące rodzaje nawierzchni przy budowie, których wykorzystywany jest tak zwany beton drogowy.


Jest on produkowany na bazie takich tworzyw jak granity i bazalty, które cechuje duża wytrzymałość oraz mrozoodporność. Jest to bardzo dobre rozwiązanie do zastosowania w takich krajach, jak Polska, w której klimat charakteryzuje się dość dużą zmiennością.

 

Czy beton drogowy może być stosowany również w gospodarstwie domowym?

 

Beton drogowy z powodzeniem nadaje się do tworzenia takich elementów jak: podjazd, miejsca parkingowe oraz garaż. Jest to zasługą wielu właściwości materiału, a wśród nich niewątpliwą zaletą jest jego duża odporność. Dotyczy to zarówno uszkodzeń mechanicznych, jak również niekorzystnych warunków pogodowych. Dzięki temu powierzchnia jest odporna na szkodliwe oraz widoczne zmiany w strukturze takie jak: rysy, spękania czy łuszczenie. Wybór tej odmiany betonu drogowego jest niewątpliwie korzystną inwestycją, która posłuży na długie lata.

 

Kontrowersje powstałe wokół zastosowania betonu drogowego

 

Najczęstszym zarzutem odnoszącym się do tego materiału budowlanego jest jego nieestetyczny wygląd. Wiele osób uważa, że drogi wykonane z betonu drogowego prezentują się znacznie gorzej niż te z asfaltu. Jednak jest to po części mit, który jednogłośnie powtarza wiele osób, dodając, że wygląda to źle, nieestetycznie i jest powodem do wstydu. Wśród grupy krytycznie nastawionych osób, mały odsetek z nich wie, że istnieje możliwość zmiany faktury oraz koloru betonu drogowego (patrz tutaj: http://www.betonowki.pl/powszechne-mity-na-temat-betonu). Ponadto na uwagę zasługuje fakt, że w obronie nawierzchni betonowych stoi wiele instytucji wspierających rozwój infrastruktury, nie będących jednocześnie spokrewnionych z branżą betonową. Rodzimą instytucją jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Uzasadnieniem tej postawy jest niewątpliwa korzyść płynąca z trwałości materiału. Dzięki temu drogi będą służyły na wiele lat, co ma pozytywnie się przekłada się na stan budżetu państwa. Sprzyja to oszczędnościom i redystrybucji środków pieniężnych na inne cele związane nie tylko z rozwojem infrastruktury, ale również realizacją różnych projektów na terenie naszego kraju.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij