Skąd biorą się niezwykle niskie ceny w tzw. outletach? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest skomplikowana. Nie kryją się za tym żadne haczyki, w postaci zniszczonego towaru, czy sprzedaży podróbek znanych marek. Otóż do outletów trafiają produkty, które nie sprzedały się w kolejnych wyprzedażach, a właściciele sklepów nie mają dostatecznie dużo miejsca w swoich lokalach, aby je pomieścić. Wszak nawet największy sklep w centrum handlowym nie jest z gumy. Dlatego powstają outlety, które ułatwiają sprzedawcą pozbycie się zalegającego towaru, a kupującym umożliwiają nabycie towaru wysokiej jakości w śmiesznie małej cenie.
Nie inaczej bywa z branżą ubraniową. W tym przypadku sprawa jest o tyle istotna, że do sprzedaży trafiają coraz to nowe kolekcje, które wypychają poprzednie edycje. Zatem do outletów trafiają kolejne końcówki modnych zeszłą jesienią spodni, czy interesujących dodatków, które cieszyły się dużym powodzeniem... lecz w zeszłym sezonie.
Oczywiście korzystanie z tego typu sklepów niesie ze sobą pewne ograniczenia. Znalazłaś świetną bluzkę przecenioną o około 2/3 pierwotnej ceny? Musisz pohamować swój entuzjazm, póki nie upewnisz się, czy jest ona w pasującym do ciebie rozmiarze. Jak już zostało to wspomniane powyżej, do outletów trafiają końcówki kolekcji. Oznacza to, że asortyment podobnych sklepów jest tyle różnorodny, co niepowtarzalny. Niestety unikatowość dotyczyć może (choć nie wcale nie musi) także dostępnych rozmiarów danego ubrania.
Outlety powstawały wpierw jako centra handlowe ulokowane w mniej uczęszczanych rejonach miast. Już sama nazwa tego typu sprzedaży bierze się z określenia na drogę wylotową z miasta. W takich miejscach powstawały podobne sklepy w USA. Dziś dzięki ugruntowanej pozycji Internetu możliwy jest także zakup podobnego towaru drogą wysyłkową. Pojawiają się także mniejsze sklepy, które korzystają z ofert hurtowni outlet, w celu urozmaicenia swojego asortymentu o markowe ubrania w przystępnych cenach. W ten sposób mniejsze punkty sprzedaży mogą w spytny sposób stać się konkurencją dla dużych sklepów. |Osoby przedsiębiorcze mogą postarać się także o to, aby dzięki współpracy z hurtowniami odzieży outletowej rozwinąć swój pierwszy small-buissness.