Wiedza jest podstawowym zasobem, którego nie może zabraknąć copywriterowi: może mu brakować szybkości, może brakować wprawy, może brakować wyobraźni, ale w tych sprawach zawsze można jakoś się podeprzeć – braku wiedzy zamaskować się natomiast nie da.

Data dodania: 2016-10-13

Wyświetleń: 1203

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiedza w kampanii marketingowej

Po co komu wiedza?

Od lat pozycjonerzy chętnie wykorzystują precle, czyli teksty zbudowane według zasady „cokolwiek, byle było odpowiednio długie”. Oczywiście z czasem nawet ta najprostsza forma bazgrołów ewoluowała i dziś czasem jest to poziom wyżej, czyli „cokolwiek w miarę na temat, byle było odpowiednio długie”. Bądźmy jednak szczerzy – taka metoda promocji, choć przydatna w działaniach błyskawicznych i używana w promocji jednorazowych projektów, nie pozwala na budowę renomy i rozpoznawalności marki. Wiedza jest potrzebna po to, żeby potencjalni klienci mogli powiązać markę czy konkretny produkt z profesjonalnym rynkiem.

Jak wykorzystać wiedzę?

Wiedzę wykorzystuje się w bardzo prosty sposób. Trzeba tylko zmienić nieco podejście do e-marketingu. Zwykle bowiem takie zadania powierza się w całości zewnętrznym firmom, co ma oczywiście kilka zalet, ale też jedną wadę: traci się kontrolę nad kierunkiem działań promocyjnych, które szybko stają się wymierzone tylko i wyłącznie w osiągnięcie liczbowego celu, czyli odpowiedniej ilości odsłon lub pełnych koszyków. Tymczasem kampanie bazujące na wiedzy często są rozciągnięte w czasie i oszacowanie ich efektywności może być trudne w takim liczbowym ujęciu. Wiedza, która pozwala zbudować ekspercki wizerunek, jest podstawą renomy wielu znanych firm w każdej branży.

Co jest potrzebne?

Żeby promować markę przez profesjonalne informacje nie trzeba wiele wysiłku. Kanałów informacyjnych, w których można wykorzystywać wiedzę do promocji firmy jest sporo: od własnego firmowego blogu, po zewnętrzne strony, gdzie można opublikować artykuły, po programy artykułów gościnnych lub profile społecznościowe i filmy na YouTube. Tak naprawdę to także jest tylko wstęp do długiej listy dostępnych opcji. Przede wszystkim jednak, żeby pochwalić się wiedzą, potrzebne są jej rzetelne i wiarygodne źródła: artykuły naukowe, czasopisma branżowe wysokiej klasy, spore doświadczenie. Do tego potrzebna jest też wiedza na temat sposobu przekazywania informacji: wiedzy nie wystarczy mieć, nią się trzeba podzielić, a więc odpowiednio problem opisać lub o nim opowiedzieć.

Idziemy po pomoc!

Wbrew temu, co może się wydawać, kiedy patrzy się na kilka często odwiedzanych stron internetowych, dzielenie się wiedzą to trudne zajęcie. Nie wszystko, co dobrze wygląda i lekko się czyta, jest faktycznie wartościowe, dlatego w przypadku kampanii wykorzystujących wiedzę jako główny napęd, warto skonsultować się z kimś, kto opracuje kompleksową strategię i koncepcję marketingową, a w razie potrzeby przyjrzy się również tekstom wykorzystywanym w ramach akcji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena