Sklepy internetowe to rynek, którego wartość z każdym rokiem rośnie o kilkanaście procent. Cieszą się one coraz większą popularnością zarówno wśród handlowców jak i konsumentów.

Data dodania: 2008-08-28

Wyświetleń: 3524

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Sklepy internetowe to rynek, którego wartość z każdym rokiem rośnie o kilkanaście procent. Cieszą się one coraz większą popularnością zarówno wśród handlowców jak i konsumentów.
Patrząc od strony sprzedającego najważniejszym argumentem przemawiającym za sklepem internetowym są niższe koszty uruchomienia i prowadzenia takiego przedsięwzięcia niż w przypadku stacjonarnego sklepu. Dzisiaj, kiedy prawie cały handel tradycyjny skupia się wokół wielkich centrów handlowych niewiele osób może sobie pozwolić na taką inwestycję. Alternatywą jest internet, gdzie koszty mogą być dużo mniejsze, a potencjalne przychody praktycznie nieograniczone. Oczywiście, aż tak kolorowo nie jest. Niewiele jest dzisiaj firm, które nie doceniałyby możliwości internetu. I z tego powodu konkurencja jest ogromna. Żeby istnieć w internecie trzeba być widocznym. A to kosztuje: pieniądze, wiedzę, pracę. A najlepiej wszystkie te elementy. Inny, równie ważny powód popularności sklepów internetowych to zasięg. Kiedy posiadasz sklep tradycyjny, zasięg twojego sklepu jest ograniczony. Może być większy lub mniejszy zależnie od lokalizacji, ale jest mało prawdopodobne, żeby klienci przyjeżdżali do twojego sklepu z innego miasta lub kraju. Oczywiście jest to możliwe (np. Ikea) ale wymaga naprawdę sporych nakładów i odpowiedniego unikalnego asortymentu.
Z kolei z punktu widzenia konsumenta sklepy internetowe to przede wszystkim wygoda. Nie musisz ruszać się z domu żeby przejrzeć tysiące ofert. Dzięki porównywarkom internetowym możesz w szybki i łatwy sposób porównać ceny w różnych sklepach. Do najchętniej kupowanych produktów w sklepach internetowych należą: odzież, bielizna, perfumy, książki, gry komputerowe i telefony komórkowe.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena