Po pierwsze – czas
Outsourcing IT pozwala przedsiębiorcom oszczędzać czas. Zwykle w tym zakresie wymienia się przede wszystkim cięcie czasu potrzebnego na wykonywanie skomplikowanych usług informatycznych przez niewykwalifikowanych pracowników, ale tak naprawdę często warto pamiętać też o tym, że w przypadku obsługi informatycznej firm oszczędza się też czas poświęcany na rekrutację, szkolenia i wdrożenia informatyków, którzy często w organizacji tak naprawdę nie są potrzebni na stałe. Kolejna sprawa to lepsza wydajność nie tylko pracy, ale też sprzętu i oprogramowania. Firmy oferujące outsourcing IT mają opracowane gotowe strategie działania, mają zakupione odpowiednie licencje i wydajny sprzęt, więc oszczędza się czas niezbędny na szereg przygotowań technicznych.
Po drugie – pieniądze
Czas to pieniądz, a pieniądz to czas, oszczędzając więc czas, oszczędza się także pieniądze. Nie zawsze jest to oczywiste, ale outsourcing IT pozwala naprawdę znacznie zmniejszyć koszty działalności. Zwykle są one rozbite na kilka oddzielnych wydatków, np. organizację hostingu, wypłatę informatyków, opłaty za projekty sieci, audyty czy nowy sprzęt. Łatwo w takim układzie przeoczyć sumę tych wydatków – jedna faktura od firmy oferującej obsługę informatyczną może się na pierwszy rzut oka wydawać wysoka, ale po porównaniu z comiesięcznymi kosztami utrzymania informatycznego własnymi siłami przedsiębiorcy, właściwie wszystko się wyjaśnia. Sama obsługa informatyczna firm to bowiem nie tylko profesjonalnie, a więc szybko wykonana usługa – to również gwarancja skuteczności, skrócenie czasu oczekiwania na realizację poszczególnych zadań czy umożliwienie wydajniejszej pracy infrastruktury, co w dużych firmach też może wyraźnie odbić się na kosztach funkcjonowania organizacji.
Nieuzasadniony strach
Wielu przedsiębiorców nie sięga po outsourcing informatyczny, bojąc się powierzenia kluczowych zasobów firmie zewnętrznej. Pomijając jednak kwestie wszystkich ewentualnych środków zapobiegawczych, rozsądniejszym wyjściem jest wpuszczenie do firmy profesjonalistów, niż narażenie jej na straty przez działanie osób niekompetentnych, a często tak właśnie rysuje się porównanie między outsourcingiem IT a próbą zorganizowania opieki informatycznej przez ludzi z wewnątrz organizacji. Warto też dodać, że outsourcing niejako z definicji oznacza nie tylko przekazanie zadań do wykonania, ale nawiązanie kooperacji idącej głębiej niż tylko rozumiana jako wymiany usług i zapłaty. Outsourcing to kwestia zaufania, a nie tylko umowy, choć oczywiście ta ostatnia w większości przypadków ze względów praktycznych będzie niezbędna. Warto tę opcję rozważyć, bo sprawdzony partner biznesowy w outsourcingu IT w przypadku wielu firm okazał się już gwarantem sukcesu gospodarczego.