0
głosów
- +

Funkcjonalny kącik biurowy artykuł jest promowany

Autor:

Aktualizacja: 14.03.2016


Kategoria: Dom i Ogród / Dom


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 631 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Funkcjonalny kącik biurowy

Czasami zdarza się, że praca przychodzi wraz z nami do domu. Dobrze jest mieć wtedy gdzie usiąść i się z nią rozprawić – dokończyć projekt, wysłać ważne maile. Jeśli mamy możliwość wygospodarowania osobnego pomieszczenia na nasz mały gabinet, możemy uznać się za szczęśliwców.


Takie wydzielone miejsce pozwala na pełne skupienie i maksymalną koncentrację na wykonywanym zadaniu. Niestety nie zawsze możliwe jest udostępnienie jednego z pokojów i przemienienie go w osobisty gabinet. Na szczęście nawet wtedy nie wszystko jest stracone – przy odrobinie dobrej chęci i garstce kreatywności można wyczarować trochę miejsca do pracy nawet w niewielkim metrażowo mieszkaniu. Kącik do pracy możemy stworzyć w salonie, w sypialni, a nawet w kuchni czy w jadalni. Przyjrzyjmy się bliżej kącikom biurowym, sprawdźmy co koniecznie musi się w nich znaleźć, byśmy czuli się w nich komfortowo, a wykonywana praca przebiegała po naszej myśli.

Do pracy trzeba dwojga (minimum)

By wykonywać swoją pracę sprawnie i wygodnie konieczne są przynajmniej dwa meble: biurko i krzesło. W obu przypadkach dobrze jest zaopatrzyć się w porządne egzemplarze, które będą wytrzymałe, trwałe, a jeśli dodatkowo będą pasować do wystroju mieszkania (lub chociaż do naszego gustu) to tylko zyskają na atrakcyjności w naszych oczach. Biurko musi mieć odpowiednio dużą powierzchnię roboczą – jej rozmiar zależy od rodzaju wykonywanej pracy. Większa będzie potrzebna jeśli w czasie pracy jesteśmy obłożeni dziesiątkami dokumentów i stertami książek lub plików papierów – docenimy ją gdy uda nam się je wszystkie rozłożyć. Zaoszczędzimy przy tym sporo nerwów. Niewielki blat wystarczy do umiejscowienia na nim laptopa i wysłania nawet kilkunastu maili czy monitorowania sieci. Biurko musi być dobrze do nas dobrane – powinniśmy dopasować je zgodnie z zasadami ergonomii, dzięki czemu będzie komfortowe, a przy tym nie zaszkodzi choćby naszemu kręgosłupowi. Pamiętajmy, by na biurku znajdowały się tylko te przedmioty, których faktycznie potrzebujemy. Niepotrzebne zaśmiecanie biurka zmniejsza jego powierzchnię roboczą, a także dekoncentruje nas. Zaufanie zasadom ergonomii jest również wskazane w przypadku doboru krzesła. Przede wszystkim musi być ono wygodne, a także koniecznie musi posiadać porządne oparcie dla pleców i opcjonalnie także dla łokci. Ważna jest również jego stabilność.

Kącik biurowy w wersji rozszerzonej

Jeśli mamy już na czym i przy czym siedzieć, to warto zastanowić się nad dodatkowym wyposażeniem. Dla optymalnej organizacji pracy warto rozważyć zaopatrzenie się w organizer na przybory piśmiennicze – nie jest to duży wydatek, a pozwala utrzymać porządek na biurku i mieć te przedmioty blisko siebie. Z pewnością przyda się także chociażby niewielki, umieszczony w pobliżu biurka, regalik, na którym pomieścimy najważniejsze dokumenty i książki – będą zawsze na wyciągnięcie ręki. Na półkach powinny pojawić się segregatory, które umożliwią uporządkowanie dokumentów. W pobliżu biurka dobrze jest mieć kosz – pozwoli na pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów, dzięki czemu w miejscu pracy będzie panować porządek. Nie można zapomnieć o oświetleniu – jego obecność jest obowiązkowa, niezależnie od tego czy pracujemy w dzień czy w nocy. Najlepszą opcją jest dostęp do naturalnego światła słonecznego. Jeśli nie mamy takiej możliwości, musimy wspierać się światłem sztucznym – absolutnym minimum jest lampka postawiona na biurku. Pamiętajmy, że pracując przy komputerze nie wystarczy nam światło emitowane przez ekran – owszem, widzimy co robimy, ale jeśli pracujemy w ciemności, a jedynym źródłem światła jest monitor naszego komputera, to nasze oczy męczą się o wiele szybciej, niż w przypadku tej samej pracy wykonywanej przy dodatkowym świetle. Istotna jest również kolorystyka pomieszczenia. W gabinecie nie powinnyśmy używać krzykliwych barw, które będą rozpraszać nas i przeszkadzać w pracy. Lepiej wybrać ciepłe, stonowane barwy, które dodadzą nam energii i zachęcą do działania. Mogą to być np. żółty i pomarańczowy. Natomiast błękitny, szary lub beżowy poprawią zdolność koncentracji.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij