Jest świetną metodą na relaks, zaś dla wielu możliwość odprężenia się po ciężkim dniu w wannie wypełnionej wodą jest pokusą, której trudno się oprzeć. Kąpiel, choć ma sporą grupę przeciwników, może pomóc w walce ze zmęczeniem i przynieść tak ważne dla każdego człowieka odprężenie.

Data dodania: 2015-05-20

Wyświetleń: 832

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wanna, woda i dodatki do kąpieli pozwalają na przeżycie miłych chwil. Dodanie do kąpieli olejków aromatycznych sprawia, że zwykła kąpiel może zmienić się w kąpiel o leczniczych właściwościach. To, jaka będzie nasza kąpiel, zależy tylko od tego, jakich preparatów w jej trakcie będziemy używać.

Kąpiel, choć tak ważna dla relaksu i dobrego samopoczucia, nie powinna być jednak czynnością wykonywaną na co dzień. Dermatolodzy zalecają, by kąpać się raz w tygodniu, zaś w pozostałe dni korzystać z prysznica. Dlaczego? Powód jest prosty. Podczas kąpieli znika naturalna warstwa ochronna skóry, przez co szybciej traci ona wilgoć i staje się bardziej podatna na uszkodzenia. Paradoksalnie zatem, im dokładniej oczyszczamy skórę, tym bardziej narażamy ją na wysuszenie.

Dobrym rozwiązaniem staje się w takim układzie prysznic. Dzięki niemu można oczyścić ciało nie narażając przy tym skóry na wysuszenie. Zaletą natrysku jest również to, że podczas kąpieli pod prysznicem zużywa się mniej wody niż podczas moczenia się w wannie.

Ważny w czasie kąpieli jest także wybór odpowiednich kosmetyków. Te, które zamierzamy stosować pod prysznicem, zazwyczaj zawierają substancje natłuszczające i nawilżające. Dzięki temu skóra jest dodatkowo chroniona przed wysuszeniem. Warto jednak po zakończeniu kąpieli wmasować w skórę niewielką ilość nawilżającego mleczka.

Kąpiel w wannie, choć dla skóry być może nie jest zbyt korzystna, ma jednak wiele zalet. Należy jednak pamiętać, by woda do kąpieli nie przekraczała temperatury 37 stopni i o tym, by do takiej kąpieli starannie wybrać kosmetyki.

Kąpiel w wannie to przede wszystkim rewelacyjny sposób na walkę ze zmęczeniem oraz na zrelaksowanie się. Nie tylko uspokaja, ale także orzeźwia. Jeśli chcemy za jej pomocą pokonać stres, powinniśmy spędzić około 10 minut w wodzie o temperaturze 38 stopni. Jeśli celem kąpieli jest orzeźwienie, należy ją zakończyć zimnym prysznicem.

 
Licencja: Creative Commons