Marketing sieciowy jest prężnie rozwijającą się formą reklamy. Dzięki odpowiednim zabiegom firm zajmujących się wizerunkiem swoich klientów ważną rolę odgrywają takie elementy składowe jako pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google oraz korzystanie z linków sponsorowanych Google Adwords. 

Data dodania: 2014-03-29

Wyświetleń: 1586

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W zależności od oczekiwań klienta dobierana jest odpowiednia pod kątem oczekiwań kampania.Złożoność procesu pozycjonowania. Pozycjonowanie jest zabiegiem mającym na celu osiągnięcie możliwie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Jest to swoista manipulacja wynikami naturalnymi, która zyskuje coraz większe grono zwolenników. Co zrobić, żeby osiągnąć owe wysokie miejsce?

Problem jest bardziej złożony, niż się nam wydaje. Przede wszystkim ze względu na kwestię braku dostępu do samej struktury algorytmu wyszukiwarki, przez co możemy jedynie przewidywać, co może mieć największy wpływ na osiągnięcie wysokiej pozycji. Istnieją jednak ogólne wytyczne, którymi sugerują się specjaliści SEO. Istotna kwestia to odpowiednia optymalizacja samej strony.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki

Kod źródłowy witryny powinien być zmodyfikowany w ten sposób, aby roboty wyszukiwarki zwracały uwagę na najbardziej istotne elementy. Tytuł samej strony to pierwsza rzecz, której modyfikacją powinniśmy się zająć. Przede wszystkim powinien on zawierać interesujące nas słowa kluczowe, a najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest umieszczenie ich możliwie jak najbliżej lewej strony. Należy pamiętać, aby nie był on przesadnie długi – optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie 65-70 znaków.

Kolejna kwestia to ustawienie znaczników meta, które mają co prawda marginalne znaczenie z punktu widzenia samego pozycjonowania, jednakże warto zadbać o ich wprowadzenie – de ion oraz keywords.

Następnym aspektem jest zbudowanie odpowiedniej hierarchii na stronie – powinniśmy wprowadzić w treści serwisu nagłówki od h1 do h6 oraz elementy wyróżnienia treści (kursywy, pogrubienia, podkreślenia). Oczywiście w samej treści warto uwzględnić również interesujące nas słowa kluczowe, jednak ogólna dyrektywą jest, aby na stronie nie stosować zlepka słów kluczowych.

Unikanie duplikatów w obrębie serwisu i budowanie odpowiedniej struktury adresów url również jest istotną kwestią. Istnieje jeszcze wiele czynników optymalizacyjnych, które mogą być istotne w zależności od budowy samej witryny. Obecnie preferowane są w dużej mierze witryny posiadające rozbudowaną i zróżnicowaną treść o odpowiedniej jakości, skierowaną pod kątem oczekiwań użytkowników.

Linkbuilding

Kiedy już poradzimy się z samą optymalizacją, pozostaje nam pozyskiwanie linków z różnych źródeł. Warto w tym przypadku stosować różnicowanie pozycjonowanych anchorów,a także linkować naszą stronę za pomocą samego adresu url.

Obecna wersja algorytmu wyszukiwarki preferuje witryny zaufane, do których kierują odpowiedniej jakości linki. Czasami jednak możemy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego – zbyt duża liczba mocnych linków (w szczególności w przypadku nowej domeny) spowodować może nałożenie przez wyszukiwarkę kary w postaci filtra.

Oprócz różnicowania anchorów dbajmy również o to, aby linkować możliwie jak największą liczbę podstron w obrębie serwisu. Ma to także wpływ na postrzeganie domeny przez wyszukiwarkę.

Stosowanie SWL-i jest zakazaną przez wyszukiwarkę metodą na pozyskiwanie linków. Jednak w rękach osoby z doświadczeniem w zakresie linkowania ich umiejętne wykorzystanie może się okazać niezwykle pomocne w procesie uzyskania wysokich pozycji strony klienta.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena