Profesjonalista będzie wiedział, że w dzisiejszych czasach sam link building to za mało i warto zastanowić się nad strategią link baitink, czyli tak zwanej "przynęcie na link", tak aby użytkownicy sami zaczęli linkować do naszych treści. Jak zatem możemy zwiększyć swój link popularity?
Link baitink trzeba przede wszystkim rozpocząć od tworzenia ciekawych i wartościowych treści wysokiej jakości, które są względnie poszukiwane przez pewne grupy użytkowników w sieci. Najlepiej sprawdzają się treści typu "8 sposobów na...", "10 porad, które zmienią..." itp. Można również stworzyć listę faktów i mitów z danej branży, lub też skompletować i zaprezentować polecaną listę ekspertów.
Gdy już stworzymy ciekawy content, musimy zająć się jego promocją w sieci. Tutaj przychodzą nam z pomocą artykuły do przedruku, blogi wraz ze swoimi komentarzami i księgami gości oraz znane nam wszystkim social media, na czele z Facebookiem i Twitterem. Warto w proces promocji tekstu włożyć więcej energii i poszukać możliwości dodania postu gościnnego na branżowych blogach oraz rozesłać link w mailach, korzystając ze swojej listy mailingowej. Pamiętaj też, aby być na bieżąco z życiem blogosfery działającej w zakresie interesującej cię branży.
Nie ograniczaj się co do typu contentu. Oczywiście napisanie poradnika jest w miare proste do osiągnięcia i wymaga tylko czasu i zaangażowania. Warto jednak spróbować rozpowszechniać inne rodzaje contentu z naszym linkiem. Mogą to być np małe skrypty, widgety czy materiały graficzne, takie jak chociażby tapeta na pulpit. Jeśli uda ci się stworzyć coś naprawdę ciekawego i wartościowego, możesz zorganizować konkurs, gdzie nagrodą będzie dostęp do stworzonego przez ciebie contentu.
Oczywiście należy pamiętać, że link baiting to o wiele bardziej czasochłonne i angażujące zajęcie niż zwykły, tradycyjny link building. Nie należy się jednak zniechęcać, gdyż gra jest zdecydowanie warta świeczki i kiedy uda nam się nakłonić użytkowników, do wykonania pracy za nas – wówczas wygrywamy wszystko(prawdziwy, naturalny przyrost linków, na który Google tak mocno naciska). Dostajemy także pewność, że działamy zgodnie z zaleceniami Google Inc. W związku z tym nasza strona nie powinna obawiać się nałożenia filtra lub wykluczenia z indeksu.