Media społecznościowe pozwalają na dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiej rzeszy klientów. Na dodatek, wystosowując reklamę na takim serwisie jak Facebook, w którym użytkownicy na swoich profilach podają szereg szczegółowych informacji o sobie, można komunikat promocyjny skierować do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Czy zatem w obliczu takich rozważań reklamę na Facebooku można uznać za skuteczną?
W tym tkwi problem, bowiem z ostatnich badań prowadzonych na gruncie serwisu społecznościowego Facebook wynika, że reklamy w serwisie nie są tak skuteczne, jak można by się tego spodziewać. Największe marki światowe, takie jak General Motors, wycofują swoje kampanie promocyjne z serwisu właśnie na fali krytyki, z jaką spotkały się reklamy na Facebooku. Oczywiście, nie wszystkie badania oceniają reklamy na Facebooku jako kompletnie nieskuteczne.
Podchodząc obiektywnie do kwestii reklamowania się w social media należy powiedzieć, że niektórym reklamodawcom będzie się to opłacało, a Facebook będzie stanowił dla nich skuteczne narzędzie promocji. Fanpage poszczególnych marek i firm cieszą się zróżnicowaną popularnością. Wydaje się, że jedne marki nadają się idealnie do promowania w mediach społecznościowych, a inne na takiej promocji nie zyskają, a nawet mogą stracić. Facebook pozwala na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu odbiorców, stąd też spełnia założenia efektywnej promocji, choć tylko w przypadku konkretnych marek. Kontrowersje wokół danej firmy mogą jej zaszkodzić na Facebooku i zamiast tzw. „lajków” będzie ona zbierała na swoim profilu w serwisie społecznościowym wyłącznie negatywne komentarze.
Działalność reklamowa firm na Facebooku może odnieść oczekiwane skutki i zwiększyć nie tylko zainteresowanie marką wśród wszystkich obecnych i potencjalnych klientów. Może również wywołać realną reakcję, w postaci aktywizacji konsumentów do dokonywania zakupów produktów i usług danej marki. Trzeba jednak działania reklamowe na Facebooku prowadzić rozważnie.