Możemy je kupić często za pomocą portali gupowej sprzedaży, najbardziej rozpoznawalny taki portal to Groupon. Dlaczego tego typu oferty są niebezpieczne i czemu powinniśmy być czujni stykając się z nisko wycenionym pozycjonowaniem?
Jeśli ktoś oferuje niskie stawki za usługę typu SEO prawdopodobnie nie wie jak prawidłowo ją wykonać, zaniżając w ten sposob czas pracy potrzebny na pozycjonowanie. Początek pracy pozycjonera nad danym projektem zawsze zaczyna się od wnikliwej analizy strony klienta na dane frazy oraz analizy konkurencji znajdującej się w top 10 wyników wyszukiwania. Dzięki analizie możemy stwierdzić, jakie dokładnie działania są potrzebne, aby klient otrzymał pożądany efekt. Bez dokładnej analizy cała praca przy projekcie będzie poruszaniem się "po omacku". Ten aspekt jest bardzo często pomijany w tanich – atrakcyjnych ofertach.
Drugi kluczowy aspekt to linki do strony klienta. Jak wiadomo linki są bardzo istotnym aspektem w całym procesie pozycjonowania. Ich odpowiedni dobór, jakość oraz częstotliwość zamieszczania ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Linki muszą być odpowiednie dla danej strony. Odpowiednie oznacza między innymi powiązane tematycznie. Korespondujące tematycznie z daną witryną internetową. Przykładowo, jeśli chcemy sprzedawać odzież ciążową, to oczywiście wszystkie powiązane tematycznie strony będą dotyczyć ciąży, zajścia w ciażę oraz testów ciążowych, a także porad młodych matek. Zdobycie takich linków jest trudne i czasochłonne, a jak wiemy czas to pieniądz. Zatem z pewnością nie znajdziecie takich linków w tanich ofertach na pozycjonowanie.
Linki muszą być także odpowiednie dla kraju, w którym chcemy się pozycjonować. Niestety częstą praktyką firm oferujących tanie pozycjonowanie jest zamieszczanie linków na zagranicznych stronach słabej jakości, zwykle pochodzących z Rosji, Chin czy Indii. Nie trudno się domyślić, że takie linki mogą wręcz zaszkodzić. Również same strony, na których zamieszczane są linki bywają bardzo niskiej jakości.
Zatem jak widzimy na tych kilku prostych przykładach – pozycjonowaniem o niskich kosztach możemy sobie tylko zaszkodzić. Oczywiście na początku będziemy obserwować wyniki, które mogą być nawet zadowalające. Jednak należy pamiętać o tym, że pierwszy update Google z pewnością doprowadzi do nałożenia filtra na naszą stronę. Pozbycie się takiego filtra kosztuje już bardzo dużo czasu i pieniędzy oraz powinno być wykonane przez firmę wysokiej jakości (gdyż mniejsze firmy zwykle nie potrafią sobie z tym poradzić).