0
głosów
- +

Gra browserska online GOTYX obchodzi swoje 5 urodziny

Autor:

Aktualizacja: 09.05.2008


Kategoria: Internet i Komputery / Gry


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3298 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Dokładnie 16.V.2003r o godzinie 18.53 pod adresem intetnetowym http://www.argo.fr.pl/gra2 została udostępniona testowa wersja gry Gotyx


"Pjęć lat minęło jak jeden dzień”. Tak, tak to już mija 5 lat od wystartowania I edycji strategiczno-ekonomicznej gry online Gotyx.
Nikt nie przypuszczał, że ta polska gra internetowa stworzona, przez jednego człowieka amatora- malkon'a, w zaciszu domowego komputera przetrwa pić lat i zyska sobie tak wielu zagorzałych i wiernych graczy. Dokładnie 16.V.2003r o godzinie 18.53 pod adresem intetnetowym http://www.argo.fr.pl/gra2 została udostępniona testowa wersja gry Gotyx (aktualny adres gry to http://www.gotyx.pl). Gra od pierwszych dni istnienia w internetowym świecie cieszyła się dużym
zainteresowaniem i tak jak w życiu bywa zyskała sobie zwolenników i przeciwników. Zwolennicy wykazali ogromną determinację i chęć pomocy, przyjęli na siebie wezwanie i zaczęli współtworzyć grę przesyłając do autora swoje sugestie, pomysły, wątpliwości oraz nowe rozwiązania.
Przeciwnicy odeszli do konkurencyjnych gier, by po trzech, czterech latach powrócić do zupełnie innego, nowego, przemienionego Gotyxa.
Przez pięć lat istnienia nie zmienił się jednak cel gry, którym nadal jest zbudowanie jak najsilniejszego księstwa, gdzie głównym wyznacznikiem jest liczba osad. Kolejne osady można zdobywać przez kololonizację i wojny.
Co trzy miesiące następuje koniec danej edycji gry i rozpoczyna się kolejna. Oznacza to, że zostają usunięte z mapy wszystkie osady oraz księstwa i zabawa zaczyna się od nowa. Na mapie pozostają księstwa startowe i jedna osada buntowników.
Od 1.IV.2008r trwa już XIX edycja gry, prace nad grą trwają cały czas, każdy restart niesie za sobą coś nowego, nieznanego. Sukcesywnie wprowadzane są min. nowe budynki umożliwiające rozwój księstwa.
Obecnie władca księstwa może już rozwijać swój dwór równolegle z rozbudową osad. Rekrutując nowych członków do dworu gracz ma możliwość przydzielić im zadania. Nowy dworzanin wspomaga zarządzanie osadami i


dowodzi atakiem. Ostatnio została wprowadzona możliwość zawierania związków małżeńskich miedzy członkami dworu władcy. Pojawienie się tej opcji ma służyć naturalnemu wzrostowi populacji dworzan. Wraz z nową edycją zostały wprowadzone urozmaicone rodzaje terenów, nowopowstałe obszary podczas karczowania lasów otrzymują różne bonusy zarówno dodatnie jaki ujemne w zakresie przyrostu naturalnego, żyzności gleb, bogactwa złóż, itd... W kolejnych edycjach planowane jest wprowadzenie rozwoju nauki poprzez odkrycia, zapewniać
ona będzie dodatkowe możliwości i bonusy przy budowie potęgi władcy.
By zagrać w Gotyx potrzeba bystrego, strategicznego myślenia, trochę wolnego czasu i przeglądarki internetowej, a rozwaga, planowanie i zdrowy rozsądek gracza zapewni szybki rozwój i dobrą zabawę:-)
W grze Gotyx http://www.gotyx.pl to gracz musi zaplanować sobie strategie działania, zarówno gospodarczą jak i militarną. Nie ma gotowych recept na sukces. Wszystko zależy od gracza,jego działań oraz otoczenia. Nie można być
niczego pewnym. W ciągu jednego dnia podczas ekspansji militarnych "wrogo nastawionych sąsiadów" można stracić swoje osady. Gra jest bardzo niebezpieczna dla osób o słabej psychice. Gracze bardzo przeżywają wszelkiego rodzaju porażki w walkach i straty osad. Nie rzadko wywołuje to silne emocji co widać na forum gry. W wypadku przegranych należy kierować się zasadę, że jedna przegrana bitwa to nie przegrana wojna i należy zawsze pamiętać o tym, że Gotyx to tylko gra i ma służyć zabawie a nie ma być platformą do hodowania wybujałych ambicji.
Autor sukcesywnie próbuje sprostać oczekiwaniom współczesnych graczy.
Czy mu się to udaje?
Wystarczy spojrzeć na liczby, które mówią same za siebie : w I edycji zostało założonych 1579 osad, 304 księstw, 31 związków, natomiast w XVIII edycji już 3865 osady, 1034 księstw i 75 związków.
Czy będą kolejne urodziny gry?
Czas pokaże i oczywiście gracze, bez których obecności i zaangażowania, gra Gotyx nie miała by racji bytu :-)

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij