i dziadek. Przy wystawcach znajdowały się stoliki i można było pograć w gry planszowe, figurkowe i karciane. Dla chętnych były turnieje, konkursy, prelekcje, warsztaty origami i pokazy gier elektronicznych i planszowych.
Wśród wielu wystawców można było zobaczyć firmę Bard Centrum Gier, która specjalizuje się w grach fantastycznych i posiada największy wybór gier i akcesoriów w kraju (oferuje ponad 3500 produktów). Natomiast producent i wydawca gier planszowych dla dzieci i dorosłych - Granna prezentował na swoim stanowisku min. gry takie jak: "Blokus", "Mafia", "Wili i owce".
Na targach nie zabrakło Kuźni Gier, która w 2007 roku została wybrana przez CDPROJEKT RED do stworzenia dwóch gier karcianych promujących sławną grę komputerową – "Wiedźmin", opartą na prozie Andrzeja Sapkowskiego. W swojej ofercie mieli oni również grę karcianą, osadzoną w polskich realiach, "Wiochmen2". Niespodzianką dla graczy było dodanie do każdego pudełka gry "Wiochmen2", klimatycznego beretu z antenką, który podczas rozgrywki gracz powinien mieć na głowie :-). Swoje stanowiska miał również, największy internetowy sklep z grami Rebel. Z kolei firma Smok, prezentowała takie znane tytuły jak: "Star Wars", "Lord of the Ring", "Warhammer" i "World of Warcraft".
Dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyło się stoisko Wydawnictwa Lacerta i to nie dlatego, że można było pograć w polskie wersje światowych hitów: "Puerto Rico", "Wysokie Napięcie" czy "Eufrat i Tygrys". Uwagę zwiedzających przyciągała nowa gra "Agricola",która już za miesiąc pojawi się na naszym rynku w wersji polskiej. Na targach można było pograć i przetestować grę w wersji niemieckiej. Gra zapowiada się na wielki hit porównywalny z "Puerto Rico". "Agricola" już zdobyła 5 pozycję w światowym rankingu BoardGameGeek.
Podczas trwających trzy dni targów, LEVEL_01, można było spotkać i porozmawiać z autorami gier planszowych, karcianych, fabularnych, bitewnych oraz gier komputerowych. Nie zabrakło również wydawców, producentów akcesoriów do gry, dystrybutorów i sprzedawców. Osoby z pomysłami na grę na pewno znalazły na targach bratnią duszę chętną do współpracy i wymiany doświadczeń. Podczas targów miały miejsce wstępne, aczkolwiek konkretne rozmowy dotyczące wydania gry karcianej w oparciu o znaną polską grę internetową Arena Albionu (http://www.arena-albionu.pl ).
W sobotę odbył się pokaz sztuk walk Dalekiego Wschodu, przygotowany przez Akademie Karate Tradycyjnego. W trakcie trwania targów można było zapoznać się z kaligrafią chińską i japońską oraz można było spróbować swych sił w składaniu origami. Stoisko to było przygotowane przez Stowarzyszenie pasjonatów krajów azjatyckich CTA (Closer To Asia). Dzięki CTA wystąpił ze swoją prelekcją Wiktoryn Żerebecki, w czasie której przedstawił trudną, a zarazem bardzo interesującą problematykę tworzenia gier komputerowych.
Targom towarzyszył bogaty program imprez, odbyły się liczne prelekcje,w tym najciekawszy był blok związany ze społecznymi aspektami gier komputerowych przygotowany i przeprowadzony przez PTBG (Polskie Towarzystwo Badania Gier). Głośnymi brawami została nagrodzona prezentacja prowadzona przez Mirosława Filiciaka „Edukacja medialna, gry jako narzędzie ekspresji młodzieży" w trakcie której została przedstawiona ważna prawidłowość, mówiąca o tym „że w epoce łowieckiej dzieci bawiły się łukiem i strzałą, w epoce informatyzacji dzieci bawią się komputerami i grami”.
W trakcie targów odbyły się turnieje gier karcianych "Magic: The Gathering", "World of Warcraft" oraz turniej gier komputerowych min. takich jak: "Call of Duty", "UEFA Euro 2008". Turnieje zgromadziły wielu uczestników przyczyniając się znacząco do rozwoju E-sportu – nowej dyscypliny, która znajdzie swoją prezentację na zbliżających się igrzyskach sportowych, które odbędą się w Pekinie.
Tegoroczne Targi Gier i Zabezpieczeń oraz Multimediów dla Edukacji LEVEL_01 w Krakowie, nie przyciągnęły „dzikich” tłumów jakie przyciągają największe targi gier planszowych w Essen. Miejmy nadzieje, że z roku na rok ta tendencja będzie wzrastać, a w Polsce będzie przybywać miłośników gier każdego typu. Jako duży plus targów należy wymienić ich kameralny charakter. Do każdego stanowiska można było podejść bez konieczności przeciskania się przez tłumy widzów i gapiów. Bez problemów można było szczegółowo zapoznać się z
prezentowanymi tytułami i oczywiście zagrać w nie. Przedstawiciele firm uczestniczących w targach zapewniali wszechstronną pomoc przy poznawaniu nowych tytułów oraz dobry klimat dla uczestników:-)