Zastanawiając się nad tym, jakie kryteria muszą spełniać skuteczne kampanie reklamowe przygotowujemy z pewnością wiele różnych odpowiedzi...

Data dodania: 2008-05-03

Wyświetleń: 3224

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zastanawiając się nad tym, jakie kryteria muszą spełniać skuteczne kampanie reklamowe przygotowujemy z pewnością wiele różnych odpowiedzi. Powinny one trafiać do jak największej liczby osób potencjalnie nimi zainteresowanych, pozostawiać jakiś ślad w ich pamięci i co najważniejsze – powinny przynosić zyski. Przynoszenie wymiernych korzyści finansowych jest zresztą chyba najważniejszym zadaniem stawianym sobie przez twórców każdej kampanii reklamowej, bez względu na jej treść i medium, jakie wykorzystuje. Kampanie reklamowe w każdym przypadku wiążą się z koniecznością wyłożenia na ich organizację pewnych środków finansowych i zleceniodawca pragnie, aby w przyszłości nakład ten zwrócił mu się. Nie wszystkie kampanie reklamowe przynoszą jednak porównywalne efekty. Podczas gdy jedne media tracą na znaczeniu zyskują na nim inne, a firma przeprowadzająca kampanie reklamowe musi wiedzieć, do jakiego środka się odwołać. Obecnie coraz częściej wspomina się o tych kampaniach reklamowych, które prowadzone są w Internecie. I one różnią się od siebie przez co nie sposób od razu ocenić, która z nich przyniesie najbardziej wymierne rezultaty, jednak analitycy mediów zwracają uwagę przede wszystkim na rosnącą popularność, jaką cieszy się pozycjonowanie stron internetowych oraz reklama Google AdWords. Zarówno linki sponsorowane Google AdWords, jak i metody mające na celu zapewnienie firmie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych nie są skierowane do wszystkich użytkowników sieci, ale jedynie do ich części. Z tego względu wydawać się może, ze reklama Google AdWords już od samego początku obciążona jest poważną wadą. To jednak, co pozornie skazuje linki sponsorowane Google AdWords na niepowodzenie w rzeczywistości stanowi ich przewagę nad innymi formami reklamy. Reklama Google AdWords oraz pozycjonowanie stron www wychodzi bowiem naprzeciw klientowi juz przygotowanemu, deklarującemu jakiś stopień zainteresowania produktami i usługami reklamodawcy. Osoby klikające w linki sponsorowane Google AdWords czynią to w pełni świadomie chcąc zapoznać się z treścią reklamowanej w ten sposób witryny internetowej. Reklama Google AdWords oraz pozycjonowanie serwisu www zapewnia zatem duży poziom zysków, bo taki reklamobiorca bardzo szybko może przerodzić się w wiernego klienta firmy zlecającej tego rodzaju kampanie reklamowe.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena