Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę www w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste.

Data dodania: 2008-05-02

Wyświetleń: 3006

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę internetową w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste. Najlepiej jednak, by linki te pochodziły ze stron o tematyce zbliżonej do Twojej strony. Takie linki są dla wyszukiwarek (a tym samym dla Ciebie) o wiele, wiele bardziej cenne, gdyż windują Twoją ukochaną stronę w górę i w górę w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, by zdobyć takie linki? No... hmmm.... zastanawiasz się zapewne, jak to osiągnąć.

Oto kilka metod na zdobywanie linków:

1. Wymiana linkami ze stronami o podobnej tematyce - jakie to proste! Pod warunkiem, że prowadzisz niekomercyjny serwis internetowy i znajdziesz odpowiednią liczbę ciekawych stron. Niestety w innych przypadkach taka wymiana u konkurencji raczej nie znajdzie zrozumienia.
2. Katalogi stron - stara jak świat metoda na zdobywanie linków, polegająca na dodawaniu swojej strony do jak największej liczby katalogów www. Hmmm... proste, w miarę skuteczne i bardzo, bardzo pracochłonne, no i niestety coraz więcej wartościowych katalogów wymaga opłat za dodanie strony.
3. Serwisy z darmowymi artykułami - bardzo popularna na świecie, a coraz bardziej popularna także w Polsce, metoda na zdobywanie wartościowych linków, to zamieszczanie darmowych artykułów. Jakie są zalety tego typu promocji? Przede wszystkim duża naturalność i wartość linków, a także duże możliwości promowania swojej strony.

O pierwszych 2 sposobach nie będę tutaj pisał. Skupię się właśnie nad Serwisami z darmowymi artykułami.

Co to takiego jest?

Serwis taki to nic innego, jak miejsce, gdzie internauci mogą przeczytać, a co chyba najciekawsze także wykorzystać na własnych stronach, ciekawe artykuły. Wygląda to tak świetnie, że aż zbyt różowo. Ludzie wchodzą, za darmo czytają, za darmo wykorzystują na swoich stronach, hmmm... a gdzie tu jest przysłowiowy haczyk? Właśnie, haczyk jest... taki, że pobierając z takiego serwisu artykuł nie można dokonywać w nim żadnych zmian oraz koniecznie należy zamieścić autora oraz stopkę redakcyjną. Niby nic, ale... właśnie ta stopka zawiera przeważnie kilka słów o autorze oraz link do jego strony www, a więc... jak już pewnie uważny czytelniku zauważyłeś, każdy artykuł w serwisie z darmowymi artykułami można podpisać linkiem do własnej strony. Taki artykuł może pobrać kilka, czasami kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób, którym się on spodobał i zamieścić go na swojej stronie czy blogu. Twój link więc drogi Autorze trafia całkowicie za darmochę na wiele stron. A co najważniejsze - trafia na strony, zbliżone tematycznie do Twojej strony, zakładając oczywiście, że artykuł jest związany tematycznie ze stroną, którą reklamuje. Czyż to nie piękne: dodajemy artykuł na stronie z darmowymi artykułami i zyskujemy jakże wartościowe linki do naszego serwisu.

Nasuwa się więc pytanie:

Co zrobić, by Twój artykuł był często pobierany na inne strony?

Zgodnie z zasadą... dziś pytanie, dziś odpowiedź już spieszę wyjawić Ci tę tajemnicę: Napisz ciekawy artykuł!

Ale jak to zrobić? Hmmm... no właśnie, zacznij od planu, a właściwie to znajdź dobrą tematykę - na początek napisz więc o tym, o czym masz najwięcej wiedzy. Skoro artykuł ma w jakimś stopniu reklamować Twoją stronę, musi tematycznie być z nią związany. W końcu powinien trafić na strony podobne do Twojej, by linki miały większą moc. Zauważ, że posiadając stronę, która sprzedaje rękawiczki nieporozumieniem byłoby napisanie artykułu na temat wpływu cholesterolu zawartego w maśle na szare komórki homo sapiens. Przecież jak sprzedajesz rękawiczki to się na nich znasz. Można by powiedzieć, że jesteś mistrzem w kwestii rękawiczek. Znasz najnowsze trendy mody. Wiesz, które modele najlepiej się sprzedają. Nic dodać nic ująć jesteś rękawiczkowym Guru i oto właśnie chodzi... napisz więc artykuł o rękawiczkach. Napisz go dowcipnie, jednak tak, żeby było widać, że znasz się na temacie. Napisz go dla ludzi. Dla zwykłych, najzwyklejszych ludzi. Tak, by mógł go przeczytać każdy, a wtedy... a wtedy wszyscy fascynaci mody na swoich blogach i w swoich serwisach informacyjnych zamieszczą Twój arcyciekawy artykuł, oczywiście z milutkim linkiem do Twojej strony.

Oj... rozpędziłem się trochę, a mieliśmy przecież zacząć od planu. Oto plan jak zrobić plan:

1. Zapisz sobie temat artykułu.
2. Przemyśl i zapisz w punktach główne myśli artykułu.
3. Wypisz wszystkie słowa kluczowe, które kojarzą Ci się z artykułem.
4. Napisz wstęp, albo przejdź do punktu 5.
5. Napisz treść główną artykułu używając słów kluczowych.
6. Napisz podsumowanie artykułu - wyciśnij z niego to co najważniejsze.
7. Jeśli nie napisałeś jeszcze wstępu - zrób to teraz i postaraj się by był ciekawy, niesamowity, niespotykany, po prostu taki... by nikt nie mógł się mu oprzeć, by nie przeczytać tego co masz dalej do powiedzenia ;).
8. Napisz, krótko o sobie najlepiej w formie podpisu: Autor powyższego tekstu to specjalista do spraw rękawiczek, który od wielu lat prowadzi profesjonalny sklep z rękawiczkami (i tu podajesz nazwę Twojej strony wraz z linkiem do niej).
9. Przeczytaj wszystko ponownie - popraw błędy.
10. Przeczytaj wszystko po raz drugi - popraw błędy.
11. Przeczytaj wszystko po raz trzeci, po dniu przerwy i... popraw błędy.
12. Zamieść artykuł w serwisach z darmowymi artykułami (najlepiej kilku).


aaa... byłbym zapomniał o najważniejszym:

NIE PISZ REKLAMY SWOJEJ STRONY!


Twój artykuł nie może reklamować Twojej strony! Twój artykuł ma być Twoją wypowiedzią na jakiś interesujący temat. Może być poradnikiem, może być informacją na ciekawy temat, może być polemiką, reportarzem, recenzją... ale pamiętaj nie może być reklamą Twojej strony, bo... bo po prostu wszystko o czym pisałem powyżej straci sens. Artykułu wprost reklamującego stronę nikt nie będzie chciał nawet czytać, a co dopiero skopiować na swoją stronę, a przecież o to głównie chodzi. Co więcej, jeśli napiszesz artykuł reklamowy, możesz nie znaleźć serwisu z darmowymi artykułami, którego moderatorzy zezwolą na zamieszczenie takiego artykułu.

No to do klawiatury. Rozgrzej swoją klawiaturę do czerwoności - napisz super artykuł i... zdobądź nowych użytkowników, czytelników Twojej strony, czy klientów.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena