To, za co otrzymuje się prowizje, zależy od rodzaju programu partnerskiego i jego warunków. Można wyróżnić kilka form, jednak najbardziej popularną jest prowizja od sprzedaży. Nie ma się co dziwić, ponieważ ma ona wiele zalet.

Data dodania: 2013-09-27

Wyświetleń: 1534

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Prowizja taka może być ustalona procentowo np. 50% ceny produktu lub usługi albo jako stała kwota, w tym przypadku za każdym razem otrzymuje się taką samą wartość. Tak jak wspomniałem, ta forma ma wiele zalet, a to dlatego, że zarówno partnerom jak i firmie przyświeca wspólny cel. Firmie zależy, aby partner był jak najbardziej skuteczny, a i partnerom chodzi dokładnie o to samo. Tak więc w tym przypadku jest zależność wygrany = wygrany.

Programy partnerskie mogą mieć „płytką” strukturę lub „kilkupoziomową”. Oznacza to tyle, że w strukturze „płytkiej” prowizje dostaje się za sprzedaż przez bezpośrednio poleconych klientów. Struktura „kilkupoziomowa” ma tą przewagę, że poza klientami bezpośrednio poleconymi prowizje dostaje się również za klientów, którzy zostali poleceni przez osoby wcześniej polecone przez nas. Więc jeżeli za Twoim pośrednictwem dołączy kolejny partner, który zacznie polecać produkty, to za każdy sprzedany przez niego produkt lub usługę, Ty również otrzymujesz prowizję. To, do którego poziomu zostają naliczone prowizje, jest zależne już od indywidualnie programu partnerskiego.

Innym rodzajem jest prowizja za kliknięcie, taki model jest wykorzystywany między innymi przez Google Adwords. Partner w tym przypadku dostaje wynagrodzenie za kliknięcie w reklamę, oczywiście nie przez siebie, lecz przez osoby, które odwiedzają jego stronę lub bloga. W tym przypadku kilka czynników ma wpływ na wysokość zarobków, największy to ilość wejść na stronę – im więcej, tym lepiej.

Bardzo podobnym programem jest program "stawka za wyświetlenie", z którego korzysta między innymi Adtaily. W tym przypadku nie jest wymagane klikanie w baner lub tekst reklamowy, ale wystarczy samo wyświetlenie reklam. Jak w powyższym przypadku, decydujący wpływ na wysokość zarobków będzie miała ilość wejść na stronę lub bloga.

Oba przypadki są nieco inne od poprzedniego, ponieważ występuje w nich konflikt interesów. Partnerowi zależy na jak największej liczbie kliknięć lub wyświetleń i będzie robił wszystko, aby ten cel osiągnąć. Nie będzie zwracał uwagi na jakość osób klikających lub odwiedzających stronę i na to, czy będą robiły to świadomie. Organizator zaś będzie robił wszystko, aby zwiększyć skuteczność zmieniając regulamin lub technologie.

Ile można zarobić w programie partnerskim? Zależy to przede wszystkim od partnera, jego wkładu pracy i zaangażowania. Im więcej osób skieruje do strony sprzedawcy i im więcej transakcji zostanie dokonanych za jego pośrednictwem, tym wygeneruje wyższy zysk. I tu nic nie dziwi, bo jest to najbardziej uczciwa forma wynagrodzenia, gdzie najważniejszym czynnikiem determinującym zarobek jest produktywność partnera. Są takie osoby, które utrzymują się tylko i wyłącznie z zysków w programach partnerskich. Ja sam co miesiąc generuję dochód 5, a nawet 6 cyfrowy. Jednak większość osób, które traktują programy partnerskie jako swoje dodatkowe źródło dochodów, osiąga comiesięczny dochód w wysokości od kilku do kilkuset złotych.

To, jaką Ty chcesz osiągnąć korzyść z programów partnerskich, jest tylko i wyłącznie Twoją decyzją, niemniej jednak w każdym przypadku należy podejść do sprawy poważnie. Realizując założenia krok po kroku, należy stworzyć system promujący i sprzedający. Jeżeli jest naliczona prowizja w programie partnerskim w wysokości 50%, to partner już na wstępie ma lepszą sytuację od producenta, który ponosi inne koszty typu wyprodukowanie, dostarczenie, płatności, podatki i inne. Należy potraktować to jak każdy inny biznes, w przeciwnym wypadku będzie to tylko strata czasu i nic więcej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena