Nieefektywna autopromocja. Podczas promowania swoich usług w celu uzyskania zlecenia też można przesadzić. Nadmierne zachwalanie własnej osoby może zniechęcić potencjalnego zleceniodawcę, ponieważ może on pomyśleć, że mydlenie oczu swoimi zaletami ma je zamknąć na błędy w warsztacie pisarskim. Dla świętego spokoju warto mieć pod ręką darmowe próbki.
Zbyt niska cena. Jeśli zleceniodawca prosi o napisanie dziesięciu wartościowych artykułów liczących po kilka tysięcy znaków w ciągu trzech dni, a ktoś uważający się za "doświadczonego copywritera" proponuje złotówkę za jeden tekst to jest to zjawisko przynajmniej śmieszne. No bo jaki doświadczony seo copywriter tak nisko się ceni? Odpowiedź jest prosta: żaden. I wbrew pozorom taka niska stawka może zniechęcić wymagającego klienta, który oczekuje dobrych tekstów od profesjonalisty. Niektórzy wykonawcy faktycznie mogą wyspecjalizować się w mocnym stopniu i obniżyć stawki. Rzadko jednak na kogoś takiego można trafić. Jeżeli to się już stanie, takiego kogoś należy trzymać się jak najdłużej, ponieważ otrzymujesz maksymalną wartość w najniższej cenie.
Niepunktualność. To najgorsza wada, jaką może mieć seo copywriter. Niewywiązanie się z terminu pierwszego zlecenia u nowego klienta raczej nie zaowocuje nowymi ofertami w przyszłości. I nic dziwnego. Zleceniodawca, który płaci za tekst, oczekuje uczciwych uzgodnień w tym aspekcie.
Błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Czy ktoś, kto je popełnia, może w ogóle nazwać się copywriterem? Nie. Dlatego jeśli osoba, która nie miała piątek z dyktand i chce się zabrać za copywriting, powinna przeczytać słownik.