0
głosów
- +

Jak najtaniej kupić wydruk? - Kup dobrej jakości!

Autor:

Aktualizacja: 03.04.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 753 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Każdy chciałby kupić jak najtaniej i za razem jak najlepszy produkt. Czy to możiwe? Mając duże doświadczenie drukarskie nie tylko na rynku Kieleckim, ale również w całym kraju, spróbuje przeanalizować jak ma się jakoć do ceny i co jest opłacalne, a co może uszczuplić nasz budżet.


Wiele firm w całej Polsce oferuje wydruki wielkoformatowe w cenach, albo absurdalnie wysokich, albo zastanawiająco zaniżonych. Nasuwają się dwa podstawowe pytania:
Pierwsze: czy warto wydać dużo pieniędzy na pożądny produkt?
Oraz drugie: czy opłaca się kupić słabej jakości wydruki?

Odpowiedz na pierwsze pytanie jest dość prosta. Tak, opłaca się przepłacić za wydruki, pod warunkiem że ma się za dużo pieniędzy. Korzyść jest niezaprzeczalna: droższy produkt prawie zawsze będzie dobry jakościowo (choć bywa inaczej). Produkt dobry jakościowo służy dłużej, tylko czy tak długo ile kosztował?

Ospowiedz na drugie pytanie również nie jest zbyt trudna. Opłaca się kupić produkt słabej jakości jeśli nie chcemy go używać długo (pod warunkiem że nie rozleci się jeszcze przed użytkowaniem). Takie wydruki możemy obserwować np. podczas kampani wyborczej, która trwa ok. 2 tygodni. Banery kandydatów wiszą kilka dni, po czym same się rozpodają, rozrywają na kawałki, a wydruk po prostu znika. Korzyść dodatkowa - nie trzeba ich zdejmować po skończonej kampani, reszki zbiorą służby miejskie wraz  z innymi śmieciami.
Opłaca się też kupić słabej jakości wydruk, jeśli mamy jeszcze więcej pieniędzy niż w przypadku drogiego wydruku, oraz mnóstwo czasu i cierpliwości. Dlaczego? Naturalnie słabej jakości wydruk trzeba powtarzać kilka razy, reklamować, poprawiać. Nie można się  przecież reklamować słabą jakością, reklama jest wszak rodzajem naszej wizytówki.

Czym charakteryzuje się wydruk słabej jakości od tego dobrego jakościowo?

Wydruk słabej jakości charakteryzuje się:
- tanimi farbami, nieodpornymi na ścieranie, światło słoneczne (niektóre pigmenty blakną do pełnego zniknięcia tylko 2 tygodnie!), wysoką toksycznością.
- słabym odwzorowaniem kolorystycznym, nieodpowiednią wartością koloru (np: błękit drukuje się na granatowo, czerwień na różowo)
- śmieciowym materiałem, żle przyjmującym farbę (powodującym rozlania), nieodpornym (pękającym, wyciągającym się, łatwo rozrywalnym, słabym klejem w przypadku folii)
- drukiem na tanich słabej jakości maszynach, lub ich podzespołach (chińskiej produkcji), sprzętem nie tylko drukującym dużym ziarnem (widoczne "pixele"), ale również zawadzającym o materiał (zarysowania karetki drukującej na materiale), pluciem farby na wydruk.

Wydruk dobrej jakości charakteryzuje się:
- dobrymi farbami (produkcji europejskiej, izraelskiej, amerykańskiej), odpornymi na ścieranie, promieniowanie UV, niską zawartością substancji szkodliwych.
- dobrym odwzorowaniem kolorystycznym, za które odpowiada dobre profilowanie i profesjonalne oprogramowanie ripujące.
- dobrej jakości materiałem, o odpowiedniej gramaturze, dobranym do zastosowania.
- drukiem na profesjonalnym sprzęcie (Roland, Mimaki, Agfa, Mutoh), produkowanym w Japonii, USA, Europie.

Czy wysoka jakość musi być droga?

Wysoka jakość naturalnie musi być droższa od śmieciowej, ale jak droższa. W większości przypadków firmy podpierające się wysoką jakością twierdzą że za tą jakość trzeba dużo zapłacić. Jest to jednak teza mylna, stworzona przez przedsiębiorców chcących zarobić na jakości. Dlaczego tam nie jest? Oto przykład:

produkt słabej jakości:
120 jednostek - koszt produkcji (materiał, farba, eksploatacja maszyny, czas pracownika)
+ 20% (24 jednostek) marża (zarobek) =144 jednostek

produkt dobrej jakości:
150 jednostek - koszt produkcji (materiał, farba, eksploatacja maszyny, czas pracownika)
+ 20% (30 jednostek) narża (zarobek) =180 jednostek (cena normalna)
+ 50% (75 jednostek) narża (zarobek) = 220 jednostek (cena zawyżona)
+ 24 jednostki (zarobek taki sam jak w przypadku produktu słabej jakości) = 174 jednostki (cena okazjonalna)

Na powyższym przykładzie widać, że cena wydruku dobrej jakości o trwałości kilkukrotnie wyższej od wydruku śmieciowego, nie musi być wcale wyższa, a dzieje się tak gdyż ceny wydruków dobrych jakościowo są w większości przypadków zawyżane, (często stanowiąc marże na poziomie 100% kosztów!).
Wystaczy jednak wnikliwie poszukać by znaleźć firmy oferujące uczciwe stawki za oferowaną jakość.
Jak sprawadzić czy firma oferuje wysoką jakość produktu? Sprawdź, jakich używa farb, materiałów i na jakich drukuje maszynach!


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij