Samo założenie firmy nie jest zadaniem łatwym, biorąc pod uwagę opieszałość urzędników i tonę makulatury, lecz promocja firmy w internecie nie powinna przysparzać tak wielu trudności!

A jednak...

Oto najczęstsze błędy popełniane przez początkujących przedsiębiorców:

Data dodania: 2012-03-30

Wyświetleń: 2096

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Brak strony internetowej - wg GUS tylko 65% przedsiębiorców posiada własną stronę internetową, a pozostali zadowalają się wzmiankami w katalogach lub w ogóle nie korzystają z internetu.

2. Brak podstawowych informacji na stronie www - jeżeli jakimś cudem firma założy stronę internetową, jest ona nieczytelna i nieestetyczna. Teksty są najczęściej nieudolnie kopiowane z innych stron firmowych, nieaktualne dane teleedresowe wołają o pomstę do nieba, a szata graficzna działa na internautę jak płachta na byka.Profesjonalne teksty na stronę zapewni tylko zdolny i skuteczny copywriter.

3. Domena rzecz święta - wg NASK w internecie działa ponad milion polskich domen, a tylko 39% z nich należy do firm. To prawdziwa przepaść!

4. Ważność domeny - nieprzedłużenie ważności domeny może spowodować tzw. biznesowe samobójstwo. Jeżeli właściciel szybko zorientuje się i przedłuży ważność domeny o kolejne 12 miesięcy, nie powinien ponieść strat.
Jeżeli inna firma zarejestruje "uwolnioną" już domenę jako własną - mogą być kłopoty.

5. Naming - skomplikowane nazewnictwo także nie przysparza klientów! Nazwa firmy powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, a także unikalna. Przedrostki w postaci cyfr czy pojedynczych liter z myślnikiem typu e- generują pomyłki. Warto o tym pamiętać wybierając nazwę firmy i rejestrując domenę.

6. Promocja - brak odpowiedniej promocji skazuje firmę na krótkotrwałe egzystowanie i powolne dryfowanie ku zapomnieniu. Doskonałym rozwiązaniem promocyjnym może być mailing, oferta reklamowa bądź handlowa czy spot radiowy.
Materiały promocyjne przygotuje zawsze niezawodny copywriter, lecz należy wystrzegać się osób piszących za przysłowiową złotówkę. One nie mają pojęcia o copywritingu.

7. Pozycjonowanie - brak pozycjonowania jest kolejnym grzechem popełnianym przez przedsiębiorców. Copywriter dostosuje treść strony pod SEO, klient biznesowy podaje jedynie frazy, które go interesują. Następnie firma zajmująca się pozycjonowanie dba o tzw. magiczną 10 Google.

Obecność firmy w sieci nie jest już nawet wymogiem, a koniecznością!

Drogi przedsiębiorco, nie popełniaj błędów

Licencja: Creative Commons
0 Ocena