Po uruchomieniu działalności gospodarczej, trzeba zainwestować sporo czasu i energii na zdobywanie nowych klientów.
Jako marketingowcy, musimy wypracować zasady dla naszych potencjalnych klientów. Tracimy godziny na wymyślanie i promocję strategii marketingowych, aby skierować klientów właśnie do naszej frmy, aż w końcu, wszystkie istotne informacje może "załatwić" jeden email.
Poznaj korzyści jakie Ty i Twoi klienci możecie odnieść dzięki kontaktowi przez pocztę elektroniczną. E-mail jest świetną kontynuacją ropoczętych negocjacji czy współpracy.
Maile mogą pomóc:
- wykreować profesjonalizm Twojej osoby podtrzymać kontakty biznesowe.
Twój potencjalny klient rozumie że:
- tworząc profesjonalnie brzmiący e-mail poświęcasz więcej czasu na przekazanie istotnych informacji.
- wiadomości otrzymane od Ciebie może traktować jako godne zaufania źródło wiedzy odnośnie proponowanych rozwiązań, strategii itp.
Mail jako forma zastępczego kontaktu jest dobry gdy:
- Ty lub klient utraciliście kontakty teleadresowe do siebie.
- Klient zapomina o wcześniejszych uzgodnieniach, a mail skutecznie przypomina mu o podjętych deklaracjach i zobowiązaniach.
- Klient nie wie do kogo ma się zwrócić, ze względu na mnogość występujących na Twojej stronie www informacji kontaktowych telefonicznych.
- Klient nie ma czasu na przeprowadzenie rozmowy z Tobą, a pilnie potrzebuje Twojej pomocy.
Jak napisać dobrą kontynuację maila?
Odczekaj przynajmniej kilka dni (chyba, że wskazany jest określony czas na odpowiedź), nie bombarduj klienta wiadomościami, zapychając mu skutecznie całą skrzynkę pocztową.
Sprawdź gramatykę i pisownię wiadomości. Bądź zawsze uprzejmy i taktowny.
Podpisuj się pełnym imieniem i nawiskiem.