Każdy z nas, chce być na szczycie. Czym jednak jest szczyt i jak go osiągnąć? Tak pokrótce o każdym z istotnych tematów w osiąganiu własnych celów (o których mówić można długo i szczegółowo i o których na pewno jeszcze napiszę dokładniej, ale to w przyszłości).

Data dodania: 2012-01-17

Wyświetleń: 2527

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak osiągnąć sukces?

Każdy chciałby to wiedzieć, prawda jest taka, że to banalnie proste. Wystarczy, że masz pomysł! Tutaj pojawią się prawdopodobnie głosy o tym, że pomysł to najbardziej skomplikowana sprawa, w całym osiąganiu sukcesu.

Często mówi się, że pomysł rozwiązuje sprawę, że fartem jest znalezienie idei, dzięki, której zarabiać się będzie miliony. Tutaj pojawia się kolejna kwestia, co oznacza dla Ciebie sukces? Zarabianie ogromnych pieniędzy czy spełnienie? Jeśli nie potrafisz wybrać – w końcu wszystko kosztuje – jest kilka rzeczy, które pozwalają dotrzeć do tego samego punktu.

 

Jak znaleźć pomysł na działalność?

 Przede wszystkim, zapomnij o tym, że pomysł jest problemem – masz go w zasięgu ręki! Oczywiście powiesz teraz, „pomysłów jest wiele, a wszystko jest już na rynku”. Jasne! Wszystko jest na rynku – rzecz jasna nie licząc tych produktów, na których najbardziej zarabiał chociażby Steve Jobs – produktów, które klient jeszcze nawet nie wie, że potrzebuje. Szansa, że wpadniesz na coś takiego jest rzeczywiście niewielka. Niegdyś, gdy ludzie nie mieli wiele, wynalazki przychodziły łatwo – problemem była jedynie konstrukcja, samo stworzenie (potrzeba matką wynalazków). Dzisiaj stworzymy praktycznie wszystko, tylko nie wiemy co jeszcze warto tworzyć.

Jeśli masz pomysł na zrealizowanie jakieś nowości – nie masz problemu – osiągniesz sukces, stosując się do kolejnych rad, zawartych w tym artykule. Przebrnijmy jednak, przez część, którą uważasz za najtrudniejszą, czyli poszukiwanie pomysłu.

 

Co potrafisz najlepiej?

 Chcesz mieć swoją firmę? Skup się na tym co potrafisz najlepiej – na pewno jest coś takiego – nie szukaj produktu, którego nie ma – pamiętaj, że jest już prawie wszystko. Twoje zainteresowania, znacząco zawężają powierzchnię poszukiwań, co ułatwia sprawę. Znasz się dobrze na maszynach? Kup ich kilka i zacznij produkcję czegoś na czym również się znasz, a może zajmij się serwisem maszyn. Potrafisz sprzedawać? Otwórz agencję reklamową, bądź zostań freelancerem sprzedawcą, takim niezależnym przedstawicielem handlowym. Możliwości jest mnóstwo.

 

Czy musisz być pionierem?

 Zastanów się czy naprawdę musisz być jedyny w swoim rodzaju? Oczywiście, musisz dbać o klientów i o to, by być najlepszym, zapomnij, że nie masz szans konkurować z McDonald's czy Coca Colą. Naprawdę tego potrzebujesz? Przykładowo na etacie, zarabiasz teraz około dwóch może trzech tysięcy złotych. Coca Cola, zarabia miliardy – Ty będziesz szczęśliwy, jeśli po dwóch czy trzech latach, zamiast 3 tysięcy etatowych złotych, Twoja firma, zarobi 10 tysięcy złotych, wypracowanych u siebie, na własnych warunkach. Ja bym się cieszyła. Aby zarobić 10 tysięcy miesięcznie, produkując pyszny napój, nie trzeba być tak dobrym jak Coca Cola, prawda? Wystarczy zdobyć jedną setną klientów tego przedsiębiorstwa – a w to chyba wierzysz? Tutaj znajdujesz ważną radę! Mierz wysoko, ale stawiaj sobie cele wykonalne. Oczywiście, że nie staniesz się drugim McDonald's, na pewno nie w tej dekadzie. Gdy postawisz sobie taki cel, na pewno Ci się nie uda, a fakt, że Ci nie wychodzi, będzie Cię frustrował i zniechęcał, a to spowoduje, że nie spróbujesz zarobić nawet 10 tysięcy.

 

Gdzie jestem, a gdzie chciałbym być

 Jeśli masz już pomysł, ale działania Cię przerastają, zadaj sobie pytania gdzie jesteś, a gdzie chciałbyś być. Weź kartkę i długopis i zastanów się nad wszystkim. Nad tym co chcesz osiągnąć i co Cię do tego doprowadzi. I tak na przykład, jeśli chcesz być firmą międzynarodową, a nie znasz nawet języka obcego, masz jasną przyczynę niepowodzeń. Ze swojego długofalowego celu, wypisz mniejsze – konkrety, które możesz zacząć wdrażać od jutra albo najlepiej od zaraz. Działanie, sprawi, że może będziesz popełniać błędy, ale będziesz brnąć do przodu – bez względu na to w jakim tempie, to zawsze do przodu.

 

Skąd czerpać wiedzę?

 Gdy już posiadasz swoje małe cele, musisz po prostu je osiągać. Skąd wziąć wiedzę, by stworzyć niewielkie cele? To proste – internet, doradcy, kursy. Jeśli chcesz wiedzieć, jak założyć firmę, możesz dowiedzieć się tego w wielu miejscach, począwszy od internetu, skończywszy na kursach czy Urzędach Statystycznych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czego potrzeba do produkcji opakowań ekologicznych, wystarczy udać się do konkurencji lub zwyczajnie do sprzedawców i przedstawicieli takich produktów. Jestem jednak pewna, że podstawowe informacje, wraz z dodatkiem, gdzie szukać konkretów, znajdziesz w internecie.

 

Jak zmotywować się do działania?

 W recepcie na sukces, pojawi się również motywacja. Pewnie boisz się, że coś nie wyjdzie lub nie potrafisz zmusić się do pracy, która bądź co bądź, zależy tylko od Ciebie – to co innego niż etat. Tutaj wstajesz kiedy chcesz i pracujesz jak chcesz, nikt Cię nie kontroluje, więc jak się zmotywować? Znów przyda Ci się coś do pisania. To jak drzewko decyzyjne, tyle, że z decyzją czy warto. Zapisz, jak wiele zyskasz, gdy osiągniesz cele. Pamiętaj, by było to coś więcej niż, będę zadowolony lub będę miał pieniądze – to mało motywujące. Możesz za to postarać się bardziej i wydrukować zdjęcie ukochanego auta albo ubrania. Spróbuj również skupić się na małych motywacjach, które niebawem już będziesz mógł osiągnąć, jak choćby wyjście do kina, duże zakupy i tak dalej...

 

Co dalej – pieniądze i umiejętności

 Mamy już pomysł, motywację, czego więc jeszcze brakuje? Czasami umiejętności i pieniędzy. Te ostatnie zdobyć jest łatwo – łatwiej niż myślisz. Postaraj się o kredyt lub dofinansowanie, po stworzeniu dobrego biznesplanu, wiele drzwi będzie dla Ciebie stało otworem, a może znajdziesz kogoś, kto będzie chciał sfinansować Twoje działania w zamian za udziały, reklamę czy coś innego. Na zdobycie pieniędzy pomysłów jest wiele, więc na pewno coś znajdziesz.

A umiejętności – kursy, szkolenia, książki, magazyny. Pamiętaj, by zawsze się rozwijać, nie tyle dla firmy co dla siebie, nawet nie wiesz jak wartościowy jest każdy artykuł, który przeczytasz czy film, który obejrzysz. Nawet jeśli jest idiotyczny, zdajesz sobie sprawę, czego robić nie należy, by zostanie odebrane źle. Pamiętaj, że każde Twoje edukacyjne przedsięwzięcie jest warte czasu, bo dzięki temu rozwijasz się i uczysz jak działać dalej.  

Licencja: Creative Commons
4 Ocena