Wiele firm rozpoczyna działania promocyjne w internecie od pozycjonowania swojej strony internetowej. Pozycjonowanie z kolei zazwyczaj zaczynają od doboru słów kluczowych.

Data dodania: 2012-01-12

Wyświetleń: 1735

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Korzystając z narzędzia Google Keyword Tool sprawdzają jakie słowa kluczowe z danej branży mają dużą ilość wyszukiwań i na tej podstawie podejmują decyzję odnośnie pozycjonowania tych konkretnych słów kluczowych.

Gdzie jest błąd w takim działaniu ?

Po pierwsze duża ilość wyszukiwań danego słowa kluczowego nie oznacza, że będzie ono generowało satysfakcjonującą nas konwersję. Konwersją może być np. sprzedaż lub inna akcja, na której nam zależy. Po drugie frazy z największą ilością wyszukiwań, są to frazy ogólne (najczęściej jednowyrazowe), które pozycjonuje się niezwykle trudno. Na takie frazy jest zazwyczaj bardzo duża konkurencja, więc proces ich pozycjonowania jest drogi i długotrwały, a pozycjonowanie jak każde inne działanie promocyjne czy reklamowe musi przynieść zwrot z inwestycji.

Najlepszym rozwiązaniem przed podjęciem decyzji o pozycjonowaniu jest stworzenie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords i określenie na podstawie wklejonego na stronę internetową kodu konwersji, które słowa lub frazy kluczowe generują największą sprzedaż lub inną oczekiwaną przez nas akcję np. złożenie zapytania ofertowego poprzez wypełnienie formularza na stronie. Kampania w AdWords najczęściej pokaże, że najlepiej konwertują frazy dwu i trzy wyrazowe (tzw. frazy z długiego ogona).  Poza tym, że zwykle takie frazy są skuteczniejsze, to  jest na nie także mniejsza konkurencja, dzięki czemu łatwiej, taniej i szybciej można się na nie wypozycjonować.

Jak to wygląda w praktyce ?

Za przykład niech posłuży branża rolet. Słowo „Rolety” jest wyszukiwane miesięcznie 301 tys. razy. Fraza „Rolety zewnętrzne” jest wyszukiwana 40,5 tys. razy. Natomiast fraza „Rolety zewnętrzne ceny” jest wyszukiwana 4,4 tys. razy. Osoba wpisująca do wyszukiwarki Google słowo „Rolety” najczęściej szuka informacji o roletach (niekoniecznie myśląc o zakupie). Mimo dużej ilości wyszukiwań tego słowa kluczowego najprawdopodobniej nie konwertuje ono zbyt dobrze. Natomiast osoba wpisująca w wyszukiwarce „Rolety zewnętrzne ceny” jest prawdopodobnie gotowa na zakup takiego produktu.

Przed uruchomieniem kampanii linków sponsorowanych Google AdWords powinieneś również zwrócić uwagę na słowa i frazy kluczowe, na które najwięcej wejść ma Twoja konkurencja. Warto takie słowa i frazy kluczowe dodać do swojej kampanii i sprawdzić jak będą one konwertowały. Jeśli Twoja konkurencja robi profesjonalny marketing w wyszukiwarce Google, to prawdopodobnie słowa i frazy, na które ma dużo wejść są tymi wartościowymi. Takie słowa i frazy możesz sprawdzić korzystając z tego oto darmowego narzędzia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena