0
głosów
- +

Czy możliwy jest biznes bez ryzyka?

Autor:

Aktualizacja: 13.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2615 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Coraz więcej osób marzy dzisiaj o prowadzeniu własnego biznesu. Bo kto nie chciałby zarabiać więcej, być samemu sobie szefem, a przede wszystkim stać się niezależnym finansowo? Niestety, nie każdy zdaje sobie sprawę, że zrobienie biznesu nie ogranicza się jedynie do zainwestowania pieniędzy.


Otworzenie własnej działalności wiąże się nierozłącznie z podjęciem ryzyka, a dalsze jej prowadzenie to mnóstwo spraw na głowie i mało wolnego czasu dla siebie i bliskich. Oprócz tego brak pewności, że któregoś dnia biznes po prostu nie upadnie, do puli problemów dochodzi więc jeszcze stres. I nie są to w żadnym razie nieuzasadnione obawy. Statystycznie tylko co czwarta firma utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat! Istnieją jednak możliwości, dzięki którym czyjś sprawdzony pomysł na biznes można wykorzystać do zrobienia własnego biznesu.

Jedną z nich jest umowa franczyzowa. Jest to pewnego rodzaju umowa licencyjna, polegająca na udzieleniu przez znaną istniejącą markę prawa do sprzedaży jej produktu, wzamian za określony udział w zyskach, opłaty franczyzowe lub inne świadczenia. Franczyzobiorca otrzymuje nie tylko uznany produkt, ale również całe know-how franczyzodawcy i wsparcie w prowadzeniu biznesu, szkolenia itp. Prowadzenie biznesu pod szyldem rozpoznawalnej marki oczywiście nie eliminuje zupełnie ryzyka, ale znacznie je zmniejsza. Zawarcie tego typu umowy wiążę się z dodatkowym wydatkiem na tzw. opłatę wstępną, która przeciętnie wynosi około 10% całego kosztu inwestycji.

Inną możliwością jest umowa z firmą działającą w systemie MLM. Zasada jest podobna jak w przypadku franczyzy, umowa uprawnia do sprzedaży produktu istniejącej firmy, z tym, że dystrybucja odbywa się w inny sposób. System MLM polega na tym, że współpracownicy firmy są jednocześnie jej klientami. Mają oni prawo do budowania własnych grup handlowców-klientów i otrzymywania prowizji z ich obrotu. W MLM istnieje ryzyko niepowodzenia działalności, ale nie wiąże się ono ze stratami, ponieważ w ten biznes nie inwestuje się pieniędzy.

Powyższe możliwości są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które myślą o prowadzeniu własnego biznesu, ale nie mają w nim doświadczenia lub nie mają własnego pewnego pomysłu na produkt. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij