Era SEO copywritera
Seo copywriting zmienia powoli, ale skutecznie oblicze sieci, a humaniści, którzy czytają ciągle o bezrobociu mogą niedługo zdominować internet swoimi pisarskimi umiejętnościami. Dobrze napisany artykuł zawierający w sobie odpowiednie frazy przeznaczone dla robotów wyszukiwarek jest walutą mającą niebagatelne znaczenie dla funkcjonowania stron internetowych.
Jak to działa?
Pisanie pod wyszukiwarki to zajęcie, które moim zdaniem zdominuje życie sieci za kilka lat, a może już zdominowało? Osoby, które potrafią połączyć często niezwiązane ze sobą skomplikowane frazy w pełnowartościowych tekstach będą miały zapewnioną pracę do końca istnienia internetu, jeżeli w ogóle taki koniec kiedykolwiek nastąpi.
Na pewno korzystasz codziennie z wyszukiwarki Google i po wpisaniu do niej wybranych słów masz nadzieję odszukać informacje bez zbędnej straty czasu. Niestety zabiegi niektórych "przedsiębiorczych" osób doprowadzają ich strony internetowe nasycone ogromem reklam na pierwsze miejsca indeksu wyszukiwania. Nie ma w tym nic złego, kiedy odnajdziesz wartościowe informacje.
Często zdarza się jednak, że po wpisaniu słowa znajdujemy witrynę nastawioną wyłącznie komercyjnie i odstraszającą internautę. Pozycjonerzy i właściciele stron mają tego świadomość, ale bycie na pierwszym miejscu w indeksie wyszukiwania to poteżne dochody z reklam i niektórzy są w stanie poświęcić ogrom czasu i pieniędzy na to, aby właśnie to ich strona internetowa (często byle jaka i bez nadzwyczajnej treści) znalazła się w czołówce wyników.
Czy konkurencja z gigantami jest możliwa?
Być może jesteś amatorem, który chce zaistnieć w sieci. Masz nawet pomysł na stronę internetową, ale po krótkiej analizie słów kluczowych stwierdzasz, że konkurencja jest niesamowita, a Ty nie dasz rady bez wygranej w totka. Nic bardziej mylnego. Specjaliści bez pieniędzy też mogą zaisnieć, a kluczem do sukcesu jest wartościowe pisanie na określone wcześniej niszowe frazy. Efektywne, jakościowe pisanie w długim terminie jest jedyną słuszną drogą istnienia w internecie i możesz być pewien, że nawet ogromne nakłady finansowe na promowanie bezprecedensowo żałosnych stron typowo reklamowych nie dają takich efektów jak dobrze skonfigurowana treść wewnątrz i na zewnątrz serwisu.
Apel
Czytając artykuł mogłeś zauważyć, że wypowiadam się źle o reklamach, ale ma to pewien cel. Właściciele popularnych serwisów często nie znają umiaru w ich używaniu. To oni właśnie przez nadmierną chciwość zmuszają inteligentnych internautów do tworzenia i instalowania programów blokujących wszelkiego rodzaju reklamowe banery i wyskakujące okienka.
Wcale nie musi tak być. Trzeba jednak uważać na przekaz i promować to co ważne, a nie tylko "super" reklamy. Jeżeli tendencja do rozwoju "adblokerów" się utrzyma rynek reklam w internecie znacznie na tym ucierpi. Artykułem zachęcam właścicieli stron do przemyślenia tego problemu.
Na zakończenie
Pozycjonując jakąkolwiek witrynę internetową pamiętaj, że tu nie liczy się szybkość, ale jakość i cierpliwość. Niech zające biegną(bogaci pozycjonerzy nastawieni na zysk), a Ty biedny żółwik rób swoje, aż zwyciężysz w wyścigu (pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania). Ostatecznie nikt, nawet poświęcając ogromną fortunę nie odbierze Ci wtedy palmy zwycięstwa.