Polska posiada jedną miejscowość turystyczną, która faktycznie potrafiła wykorzystać swój potencjał przez cały rok, a nie ledwie przez kilka dni. Tą miejscowością jest Kołobrzeg, jeden z bardziej znanych polskich kurortów turystycznych. Władze Kołobrzegu zaproponowały rozwiązanie, którego celem było sprawdzenie do miasta turystów, zainteresowanych wypoczywaniem nie tylko w czasie wakacji, ale również zimą. Co więcej, Kołobrzeg nastawił się na turystę pochodzącego z poza Polski, który zapewnić może znacznie większy przypływ gotówki.
Miasto rozpoczęło promocje wypoczywania w Polsce wśród naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy generalnie przepadają za wypoczywaniem i nie zawsze muszą to być bardzo wysokie temperatury. Pojawiła się akcja promocyjna w lokalnych mediach, gdzie sugerowano, że wczasy w Kołobrzegu są tanie i atrakcyjne. Nie ulega wątpliwości, że miasto szybko osiągnęło sukces. Według statystyk, do końca lipca 2011 w Kołobrzegu pojawiło się ponad 1000 turystów z Niemiec. Fakt, że kampania przeprowadzona została wyłącznie w mediach lokalnych spowodował, że koszty wcale nie były wysokie.
W kampanii sugerowano, że polska baza noclegowa jest naprawdę solidna, a dodatkowo, wskazywano atrakcje Kołobrzegu. Wśród nich wskazywano choćby zupełnie nowy park wodny, a także ogromne centrum spa. W przyszłym sezonie władze Kołobrzegu spodziewają się znacznie większego odzewu. Możemy oczekiwać, że zainteresowanie wypoczywaniem w Polsce ze strony Niemców znacznie się powiększy.