Przez cały rok ciężko pracujesz, użerając się z mniej lub bardziej wkurzającymi współpracownikami, a gdy wracasz, czekają Cię jeszcze domowe obowiązki.

Data dodania: 2011-07-21

Wyświetleń: 1393

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Rachunki same się nie zapłacą, obiad nie ugotuje, pies nie wyprowadzi na spacer. Nic dziwnego, że gdy nadchodzi lato, potrzebujesz urlopu jak niczego na świecie. Odwiedzasz biura podróży szukając tej jednej jedynej oferty, która przeniesie Cię do raju. Zeszłoroczne plajty wzmożyły czujność wielu turystów, jednak w tym roku i tak wielu z nich padnie ofiarą oszustów. Jak się przed tym ustrzec?

Biuro podróży „Oszuści & Złodzieje” serdecznie zaprasza

Bardzo często słyszymy w telewizji czy radiu relacje w stylu „Cały rok odkładałem pieniądze, by przez dwa cholerne tygodnie popijać drinki z whisky nad brzegiem basenu, a po przyjeździe okazało się, że nie ma ani drinków, ani basenu, ani nawet hotelu”. O ile w przypadku zeszłorocznych bankructw turyści nie mogli sobie nic zarzucić („Selctours” i „Orbis” cieszyły się przecież dobrą opinią, uchodziły za sprawdzone i godne zaufania), o tyle wielu z nich kusi los wybierając oferty nieznanych biur czy też nie czytając dokładnie umowy.

Zanim wyjedziesz

 

1. sprawdź obecność organizatora/pośrednika w rejestrze; jeśli zawierasz umowę z agentem, poproś o przełożenie potwierdzenia wpisu do rejestru, który został wydany dla organizatora turystyki. Informacji takich udziela wojewoda właściwy dla siedziby firmy oraz Centralna Ewidencja Organiza Organizatorów i Pośredników Turystycznych w Departamencie Turystyki w Ministerstwie Gospodarki i Pracy.

2. dokładnie przeczytaj umowę – najczęściej pojawiają się problemy związane ze zmianą ceny lub świadczonych usług, ofertami last minute czy zawieraniem w umowach zakazanych klauzul umownych.

3. poznaj swoje prawa- czy wiedziałeś, że na 20 dni przed wyjazdem cena wakacji nie może ulec zmianie nawet w przypadku nowych kosztów transportu czy kursu walut, a w razie niezgodności z umową przez 30 dni od dnia powrotu przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji? Dodatkowo od zeszłej jesieni prawo turystyczne przyznaje osobom przebywającym na wakacjach możliwość powrotu na koszt organizatora w przypadku plajty, zaś klientom, którzy nie zdążyli wyjechać zapewnia całkowity zwrot kosztów.

4. bądź mądry po szkodzie – jeśli mimo zastosowania się do powyższych rad na wakacyjnym wyjeździe spotkał Cię klops, utrzymuj kontakt z rezydentem biura podróży i koniecznie interesuj się organizacją wcześniejszego powrotu. Zdobądź numery telefonów do naszej ambasady, konsulatu oraz właściwego urzędu marszałkowskiego – mogą być przydatne.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena