Strony internetowe są to najlepsze wizytówki firmy, umieszczone w internecie pozwalają na odnalezienie firmy i zapoznania się z ofertą firmy oraz z cennikiem i odnalezienia informacji kontaktowych. Tworzenie stron internetowych polega na napisaniu odpowiedniego kodu, zawierającego informacje mające, które znaleźć się na stronie oraz zakodowaną grafikę.
Statystycznie 80% potencjalnych klientów szuka firmy o wybranej specjalizacji właśnie w internecie. Internet jest w dzisiejszych czasach podstawowym źródłem poszukiwania informacji we wszystkich dziedzinach. Aby strona w pełni funkcjonowała w internecie po jej stworzeniu należy zająć się pozycjonowaniem strony – działania nazywane pozycjonowaniem mają na celu rozreklamowania strony internetowej na innych stronach w internecie, dzięki czemu strona o której piszemy uzyskuje wyższą pozycję w wyszukiwarce google.
W internecie należy wystrzegać się oszustów, którzy tworzą strony odbiegających od prawidłowych norm – strona stworzona w tak niepoprawny sposób jest źle postrzegana przez wyszukiwarkę google przez co bardzo ciężko jest wypracować wysoką pozycję w tejże wyszukiwarce.
Obecnie tworzenie stron www jest bardzo popularną usługą cieszącą się dużym zainteresowaniem. Korzystnym rozwiązaniem jest inwestycja w profesjonalną stronę internetową gdyż przynosi ona ogromne korzyści. Strona internetowa powinna zawierać kolorystykę najlepiej odzwierciedlającą charakter firmy, ładną grafikę oraz zgrabna czcionkę. Strony które zawierają dużą ilość „wodotrysków” stają się mało przejrzyste przez co kłopotliwe jest dla odbiorcy odnaleźć poszukiwane informacje. Standardem tworzenie stron jest układ menu, które jako pierwszą pozycję winno zawierać link do strony głównej, natomiast na samym końcu menu winna być zakładka „kontakt”. Ważne jest żeby informacje zawarte na stronie były czytelne i dobrze poukładane. Częstym błędem jest zamieszczenie cennika bez podania informacji czy ceny zawarte w cenniku są cenami brutto czy netto. W zakładce kontaktowej najlepiej zamieścić mapkę dojazdową, formularz kontaktowy, pełne informacje o firmie , numery telefonów, numer fax oraz adresy e-mail. Strona prócz samego tekstu powinna zawierać elementy graficzne kojarzące się z firmą, najlepszym rozwiązaniem jest aby w grafikę wkomponować zdjęcia wykonane w firmie / lokalu czy też zdjęcia z przykładowymi realizacjami – wszystko zależne od branży w jakiej znajduje się firma. Obecnie bardzo popularną formą prezentowania firmy jest zamieszczanie na stronie listów referencyjnych (polecających), które świadczą o zaufaniu innych firm i dobrej współpracy.
Jeszcze jednym z często pomijanych elementów przy tworzeniu stron jest nie dopasowanie jej do wszystkich przeglądarek internetowych oraz telefonów komórkowych przez co w niektórych przeglądarkach czy też w przeglądarkach telefonów komórkowych strona wyświetla się w sposób niepoprawny – elementy są porozrzucane, cały konspekt strony jest nieforemny i odbiegający od prawidłowego wyglądu.