Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.
Jakość linków
W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron. Coraz mniejsze znaczenie w pozycjonowaniu uzyskują najłatwiejsze do uzyskania linki z katalogów.
Wartość linków
Wartość linków dla celów pozycjonowania jest nie jest taka sama. Oczywiście zależy ona od wielu czynników, z których największe znaczenie mają: wartość serwisu i jego powiązanie tematyczne. Inną wartość będzie miał dla serwisu WWW link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego bloga. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.
Rozłożenie w czasie linkowania
Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).
Tytuły linków
Błędem jest ciągłe dodawanie linków o tym samym tytule. Dodawanie akich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) przez długi czas i bez ich różnicowania może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek.
Indeksowanie podstrony z linkiem
Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.