Sprzedawca - sprzedawca internetowy, prowadzący własny program partnerski.
Partner - osoba, która zapisała się do programu partnerskiego sprzedawcy, w zamian za określoną prowizję promuje jego produkty lub usługi.
Klient - osoba sprowadzona przez partnera na stronę sprzedawcy.
Programy Partnerskie to forma współpracy pomiędzy firmami sprzedającymi w Internecie a partnerami czyli osobami, które w zamian za określoną prowizje lub wynagrodzenie promują (najczęściej na swoich stronach WWW) produkty i usługi tych pierwszych czyli sprzedawców internetowych.
Dzięki programom partnerskim posiadacze stron WWW mogą generować dość pokaźne sumy pieniędzy. W zdecydowanej większości programy partnerskie traktowane są jako dodatkowe źródło dochodów ale przy odrobinie wytrwałości, determinacji a także dobrych pomysłów i zastosowaniu pewnych technik marketingowych i sprzedażowych programy partnerskie mogą stać się głównym i stałym źródłem pieniędzy.
Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje rozliczeń w programach partnerskich:
Pay-per-sale - prowizja za sprowadzenie klienta, który dokonał zakupu,
Pay-per-lead - prowizja za sprowadzenie klienta, który dokonał innej ‘akcji’ niż zakup (np. wypełnienie formularza lub ankiety),
Pay-per-click - prowizja za sprowadzenie internauty na stronę sprzedawcy poprzez link lub baner.
Programy partnerskie możemy także podzielić na:
Jednopoziomowe- będąc partnerem w jednopoziomowym programie partnerskim otrzymasz prowizję za sprzedaż (Pay-per-sale) lub za spowodowanie danej akcje klienta (Pay-per-lead),
Dwupoziomowe - tak jak w programie partnerskim jednopoziomowym z tym że możesz również polecać do programu partnerskiego nowych partnerów i od ich zarobków także otrzymasz określoną prowizję,
Wielopoziomowe - tzw. MLM - podobnie jak w dwupoziomowych programach partnerskich tyle że prowizję otrzymasz od większej liczby poziomów poleconych przez Ciebie partnerów.
Programy partnerskie - jak one działają?
Każdy zarejestrowany partner otrzymuje tzw. link partnerski prowadzący do promowanych produktów lub usług.
Przykład
Link do strony CzasNaE-Biznes to: http://www.cneb.pl
Mój link partnerski do strony CzasNaE-Biznes to:
http://www.cneb.pl/?t=1024
A więc mój numer numer partnera to: 1024
Programy partnerskie - musisz to wiedzieć…
Bardzo ważną i unikalną cechą programów partnerskich są pliki cookies (z ang. ciasteczka). Pliki cookies są zapisywane na komputerze potencjalnego klienta w chwili wejścia poprzez link partnerski na promowaną przez partnera stronę.
Po co?
Rzadko się zdarza aby klient przy pierwszej wizycie na stronie z danymi produktami dokonał zakupu. Pliki cookies zapamiętują dzięki komu klient znalazł się na stronie sprzedawcy i nawet jeżeli klient dokona zakupu po paru dniach wchodząc bezpośrednio na stronę sprzedawcy, prowizja i tak zostanie naliczona partnerowi.
Przykład
Ważność plików cookies serwisu CzasNaE-Biznes to aż 90 dni a to oznacza że sprowadzony przez partnera klient musi dokonać zakupu wciągu 3 miesięcy aby partner otrzymał prowizję.
Wieczna prowizja
Wieczna prowizja oznacza, że z każdego zakupu dokonanego przez klienta na stronie sprzedawcy sprowadzonego przez partnera, partner otrzyma prowizję.
Co Ty na to??? Brzmi nieźle, prawda?
Programy partnerskie mogą stać się dla Ciebie początkiem pracy w e-Biznesie, pracy przyjemnej choć nie zawsze łatwej. Jestem jednak przekonany, że przy włożeniu odpowiednich nakładów pracy i odpowiedniego zaangażowania dzięki programom partnerskim zarobisz prawdziwe pieniądze w Internecie. Poniżej przedstawiam najciekawsze moim zdaniem polskie programy partnerskie:
1. CnebPoints
2. Złote Myśli
3. Program partnerski FTS
4. Adamka
5. Allegro
Jeżeli chcesz zostać Skutecznym Partnerem, zapoznaj się z e-bookiem pt. "Zostań Super Partnerem!", publikacja ta mocno mnie zmotywowała do działania, a wymierne efekty mojej pracy pojawiły się niespodziewanie szybko.