Kolejna część mojego kultowego poradnika do gry w Tibie dla paladyna. Mam nadzieje że sie wam spodoba i w najbliższej przyszołsci dodam kolejne części mojego poradnika.

Data dodania: 2011-02-12

Wyświetleń: 2746

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zdobywanie doświadczenia:

Miejsca do polowań dla doświadczonych paladynów:

Vandura Mountain - Wyrmy. 

Potwory, z jakimi przyjdzie zmierzyć się nam na tej górze są wymagającymi przeciwnikami. Energy Elemental jak i zarówno Wyrm, atakują żywiołem energii. Trzeba tu uważać gdyż w większych grupach mogą zadać śmiertelne combo. Przydatne więc będzie założenie specjalnego amuletu - np. Strange Talisman,. Do tego miejsca została dostosowana specjalna taktyka:

od 80lvl: Assassin Stars + Soft Boots - uciekanie przed potworami, "ciągnięcie" za sobą maksymalnie dwóch kreatur.od 120lvl: Arbalest + Power Bolty - bieganie i bicie Wyrmów, wspomagając się czarem "Exori San"od 130lvl: Royal Crossbow + Power Bolty - podobnie jak poprzednio, należy biegać i atakować maksymalnie 3 potwory.

Przedmioty, które możemy tu zdobyć to:

Wyrm Scale

Hibiscus Dress

Wand of Draconia

Wand of Starstorm

Focus Cape

Dragonbone Staff

Composite Hornbow


Sea Serpent Cave:

Miejsce polowań przede wszystkim wysoko rozwiniętych Knightów [Sea Serpenty są podatne na obrażenia fizyczne]. Jaskinie te staną przed nami otworem po wykonaniu Questu "Hunt for the Sea Serpent" u lokalnego Kapitana. Jest to miejsce, gdzie za pomocą Assassin Starów można zapewnić sobie rewelacyjne a przy tym obfite w drogocenne rzeczy zdobywanie doświadczenia

Najlepszą taktyką na exp w tych jaskiniach jest wzięcie sporego zapasu Assassin Starów oraz Soft Bootsów i szybkie uporanie się z potworami w poszczególnych jaskiniach [Caveach]. W każdej dziurze mają swój respawn 2-3 Sea Serpenty.

Przedmioty, które możemy tu zdobyć:

Sea Serpent Scale

Serpent Sword

Spirit Cloak

Glacier Amulet

Focus Cape

Leviathan's Amulet

Crystalline Armor



Darashia Dragon Lair:

Siedlisko Smoków znajdujące się niedaleko miasta Darashia. Z powodu dużej liczby znajdujących się tam smoków, miejsce to często jest zajęte przez innych graczy. Respawn swój mają tu takie potwory jak Dragon Hatchling, Dragon oraz Dragon Lord. Miejsce to posiada 3 poziomy. Na samym dole znajduje się siedlisko 4 Dragon Lordów. 

Najlepsza taktyką do zdobywania tam doświadczenia to Arbalest i Power Bolty. Przydać się mogą także Soft Boots.

Łupy, które możemy zdobyć zabijając tamtejsze potwory to:

Green Dragon Scale/Green Dragon Leather - Red Dragon Scale/Red Dragon Leather

Golden Mug

Strange Helmet

Dragon Hammer

Wand of Inferno

Dragonbone Staff

Dragon Shield

Tower Shield

Dragon Slayer

Royal Helmet

Dragon Scale Mail



Hydra Island:

Posiadając Questa na wyspę Goroma, po dotarciu specjalnym tunelem teleportacyjnym możemy dotrzeć na Wyspę Hydr. Na jej terenie możemy spotkać do 15 hyder. Lubią one spędzać czas w swoim towarzystwie więc średnio zaawansowani Paladyni nie powinni się tu zapuszczać. Jest to dobre expowisko do "Power Gamingu", czyli grania przez dłuższy czas z dużą częstotliwością, gdy wraz z Assassin Starami bijemy Hydrę, drugą mając zawsze obok siebie. Wyspa ta często odwiedzana jest przez graczy wykonujących Zadania u Grizzly Adams [taski].

Potwory, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć to Hydra, Water Elemental oraz Cobra i Crocodile. Podczas expu możemy wpaść w pułapki - słabo widoczne dziury w podłożu, w których czekają nas na dole Quary Scouty. Dziury te często zaznaczone są monetami.


Przedmioty, które będziemy mogli tu zdobyć:

Hydra Head

Knight Armor

Medusa Shield

Royal Helmet

Boots of Haste



Banuta - Serpent Spawny, Hydry oraz Meduzy.


Starożytne podziemia Banuty, obecnie zamieszkiwane są przez małpy oraz 3 rodzaje groźnych potworów - Hydry, Serpent Spawny oraz Meduzy. Doskonałe miejsce do "Power Gamingu", pod warunkiem posiadania dużego zapasu Assassin Starów i Mikstur Leczących.

Nie polecam wchodzić w większe grupki stworów, gdyż może okazać się to zabójcze.

Przedmioty, którymi kreatury będą mogły nas obdarzyć:

Hydra Head

Medusa hair

Knight Armor

Noble Axe

Medusa Shield

Terra Legs

Sacred Tree Amulet

Mercenary Sword

Royal Helmet

Spellbook of Mind Control

Boots of Haste


Okolnir - śnieżna kraina Frost Dragonów.

Po wykonaniu Testu Barbarzyńcy w Svargrond, dzięki przewoźnikowi Buddel'owi będziemy mogli przedostać się na wyspę Okolnir.
Miejsce zamieszkiwane jedynie przez Frost Dragon Hatchling oraz Frost Dragon. Bardzo dobre i popularne expowisko wśród paladynów mających już 80 poziomu lub większy, gdy w walce używać można Assassin Stars. Warto pamiętać, że Frost Dragon to silniejszy przeciwnik niż Dragon Lorda, a jego ataki zadają większe obrażenia. Nie należy atakować skupisk mających wiecej niż 2 potwory.

Są dwie taktyki na Okolnir:

1.        Assassin Stary + Soft Boots - od 80 poziomu najczęściej wykorzystywany sposób expienia na Frostach. Szybkie zdobywania doświedczenia, z możliwym "zwrotem" w przedmiotach.

2.     Royal Crossbow + Power Bolty - od 130 poziomu paladyni chętnie przypływają na Okolnir polować na Frost Dragony. Miejsce to ma wiele wolnych terenów do uciekania, więc otrzymywane obrażenia nie będą duże.



Frost Dragony i Frost Dragon Hatchlingi mogą podzielić się z nami takimi o to skarbami:

Frosty Heart

Ice Rapier

Strange Helmet

Spellbook of Enlightenment

Dragon Slayer

Tower Shield

Royal Helmet

Dragon Scale Mail



Grim Reapery - Drefia i Yalahar:

Grim Reaper to bardzo potężny przeciwnik. Zadaje wysokie obrażenia, które mogą dojść nawet do 1720 hp [best combo-hit]. Silnie atakuje żywiołem śmierci ale także zadaje duże obrażenia fizyczne. Atutem paladyna w starciu z nim jest jego wrażliwości na świętość. Dzięki temu staje się on doskonałym potworem do "Power Gamingu" dla wysoko poziomowych paladynów. Opłacalnie można zabijać te potwory od 180lvl-u. 

Grim Reapery można spotkać w kilku obszarach Tibii, są to - Drefia, istne gniazdo tych kreatur. Kolejnym miejscem są podziemia Dzielnicy Cmentarnej Yalaharu [teren z Nightmare'ami]. Znajduje się tam 5 krypt a w każdej 2-7 potworów.


Grim Reapery mogą podzielić się z nami takim oto lootem:

Mystical Hourglass

Demonic Essence

Underworld Rod

Glacier Kilt

Skullcracker Armor

Assassin Dagger

Nightmare Blade

Podsumowując, dla różnych grup poziomowych możemy w różnych miejscach expić.

FACC
8-15lvl  TROLLE, ROTWORMY, ORKI, DWARFY

15-20lvl  CYKLOPY, DWARFY I DWARFY SOLDIERY, GHOULE,  AMAZON CAMP

20-25lvl  DWARFY SOLDIERY I POJEDYŃCZO DWARFY GUARDY, CYKLOPY, MINOTAURY, BEHOLDERY

25-30lvl  GHOST LAND, ELF FORTRESS, MINTWALLIN..

30-45lvl  ORC FORTRESS, DWARFY GUARDY, MINTWALLIN, ELF ROFTRESS

45-55lvl  SMOKI, POJEDYNCZE RESPAWNY DL'i, ORC FORTRESS, GIANT SPIDERY NA POH

55-70lvl  DŁUGIE HUNTY NA VENORE DRAGON LAIR, DWARFY GUARDY, ORC FORTRESS, PLAINS OF HAVOC - GIANT SPIDERS, SMOKI, DARK CATHEDRAL [NAJNIŻEJ]

PACC
8-15lvl  LARVY, TROLLE

15-20lvl  YALAHAR - CEMENTARY QUARTER [GHOULE], MINO PYRAMID NA DARASHII, 
NOMADY W ANKRAHMUN, TOMBY [-1], 


20-25lvl  YALAHAR - ELFY, MINO PYRAMID, TIQUANDA - TARANTULA CAVES, TOMBY W ANKRAHMUN..

25-30lvl  SCARABY W ANKRAHMUN, TOMBY -2 W ANKRAHMUN, MINO PYRAMID, ELFY W YALAHAR, ORKI NA EDRON, TARANTULA CAVES NA TIQUANDZIE [Taski]

30-45lvl  SMOKI W ANKRAHMUN, NIEUMARLI NA DREFII, CAŁE FOREIGN QUARTER W
YALAHAR, ALCHEMIC QUARTER [NAWET NIEKIEDY MUTATED BATS] – [Taski]


45-55lvl  DREFIA - NIEUMARLI, TARPIT TOMB -3 [VAMPIRES], YALAHAR - PIRACI, MINOTAURY, ELFY, SMOKI, DRAGON LORDY, ANCIENT SCARABY, OSTROŻNIE WATER ELEMENTALE, BOG RIDERY ORAZ HERO.

55-70lvl  CULTY na YALAHAR, BONEBEAST ISLAND, HYDRA HUNTS [Z BLOKEREM], TARPIT TOMB - VAMPIRES, TIQUANDA - MAŁPY, SVARGROND - KRIMHORN OBÓZ BARBARIANS,
EDRON HERO CAVE, EDRON BOG RIDERS, 
DRAGON LORDY W ANKRAHMUN

70-80lvl  WYRMY, HERO CAVES, FROST DRAGONS NA OKOLNIR, HYDRY
MASOWY EXP NA CULTACH, BOG RIDERS NA EDRON, NIGHTMARE'Y NA YALAHAR [Z BLOKEREM], GIANT SPIDERY, ZAO - Lizardy
CEMETERY QUARTER [BANSHEE, MUTATED BAT, GIANT SPIDER...]


80-100lvl  HUNTY GRUPOWE: DEMONY, FORMORGAR MINES, VENGOTH CASTLE, A TAKŻE: FROST DRAGONS NA OKOLNIR, WORKER GOLEMY, WYRMY, NIGHTMARE’Y NA YALAHAR, GHASTLY DRAGONS NA ZAO WRAZ Z DOBRĄ DRUŻYNĄ

100 - 150  KOPALNIE - FORMORGAR MINES, HYDRA ISLAND, WYRM CAVE - ZA NECRO QUEST, SEA SERPENTS CAVE - WSZYSTKIE JASKINIE, GRIM REAPER'Y NA YALAHAR LUB DREFII [Z DRUGIM PALADYNEM], PODZIEMIA HYDRA ISLAND - SERPENT SPAWNY, MEDUZY [Z DRUGIM PALADYNEM]

150 - 200  KOPALNIE, NAJNIŻSZY POZIOM, HYDRA ISLAND, FROST DRAGONS NA OKOLNIR [JASKINIE Z MAX. 3 POTWORAMI], GRIM REAPERY NA DREFII [SAMEMU], FERUMBRAS CITADEL - SERPENT SPAWNY I HYDRY, SEA SERPENTS CAVES - WSZYSTKIE JASKINIE.

Licencja: Creative Commons