E-mail marketing wiąże się z wykorzystaniem wielu skomplikowanych narzędzi. Jednym z nich jest wielokrotny autoresponder. Wiele takich narzędzi jest hostingowanych przez dostawcę, jednak do niektórych należy wybrać odpowiedni serwer. Które rozwiązanie jest lepsze?

Data dodania: 2011-01-08

Wyświetleń: 1103

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Hostingowane przez dostawcę

Co to znaczy, że dane narzędzie/skrypt jest hostingowany przez dostawcę? Zazwyczaj działa to na zasadzie najzwyklejszego dostępu do narzędzia za pomocą specjalnego loginu i hasła. Niestety takie rozwiązanie, mimo wielu atutów, jakim niewątpliwie jest komfort i wygoda, ma też jeden dość spory minus. Trzeba za nie regularnie (zazwyczaj na zasadzie abonamentu miesięcznego lub rocznego) sporo zapłacić, a czasami wręcz bardzo dużo.

Hosting własny

Istnieją jednak również alternatywy dla powyższego rozwiązania. Są nimi wielokrotne autorespondery, które musimy sami zainstalować na swoim własnym serwerze. Zazwyczaj przy tego typu rozwiązaniu płacimy tylko raz, a używamy do woli. Jest to niewątpliwie duży plus, bo kwota jaką wydamy zamknie się w kilkuset złotych.

Co wybrać?

Rozwiązanie z własnym hostingiem ma oprócz atutów, również sporo minusów. Pierwszym z nich jest technika. Osoby mniej obeznane w nowinkach internetowej technologii raczej nie poradzą sobie z własnoręczną instalacją takiego narzędzia. W takim wypadku konieczna jest pomoc specjalisty, bądź zakup w pakiecie z autoresponderem jego instalacji.

Drugim problemem jaki można napotkać przy instalacji autorespondera jest wybór odpowiedniego hostingu. Większość osób zaczynających swoją przygodę z e-mail marketingiem nie zna się na hostingach i serwerach dlatego również i tu warto poradzić się specjalisty lub poprosić o pomoc sprzedawcę.

Trzecim i ostatnim jaki omówię problemem z opcją własnego hostingu jest konfiguracja serwera. Jeśli zdecydujesz się na serwer dedykowany lub jego wirtualny odpowiednik – serwer vps, to musisz liczyć się z kolejnymi kosztami wynikającymi z konfiguracji serwera. Tylko z odpowiednio skonfigurowanego serwera wiadomości nie będą trafiały do spamu.

Natomiast wracając do autoresponderów hostingowanych przez dostawców… Tu nie musisz martwić się o serwery, instalacje i konfiguracje. Jest to niewątpliwie wielki atut przemawiający za skorzystaniem z tego rozwiązania. Jednak pamiętać należy, że taki autoresponder wiąże się z regularnymi wydatkami abonamentowymi.

Decydując się na autoresponder hostingowany przez dostawcę musimy liczyć się również z limitami i wszelkimi innymi ograniczeniami jakie nakładają dostawcy. Można do nich zaliczyć między innymi: dzienne i miesięczne limity wysyłanych wiadomości, limity transferu danych, limity ilości posiadanych list adresowych i limity ilości posiadanych subskrybentów.

Oczywiście większość limitów można zwiększyć jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami, które mocno uderzą nas po kieszeni…

Co  tego wynika?

Wybór konkretnego narzędzia powinien być bardzo przemyślany i poprzedzony dogłębną analizą rozwiązań konkurencyjnych. Pochopna decyzja i wybór autorespondera nieodpowiedającego naszym wymaganiom może okazać się bardzo kosztona. Zarówno pod względem czasu jaki i finansów. Decyzja należy do Ciebie.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena