1
głosów
- +

Najważniejszy element e-mail marketingu

Autor:

Aktualizacja: 06.01.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1131 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wbrew powszechnemu przekonaniu e-mail marketing nie jest najzwyklejszym wysyłaniem wiadomości do osób zainteresowanych naszą ofertą. E-mail marketing to sztuka skuteczności.


Skuteczności, na którą składa się bardzo wiele elementów, a jednym – najważniejszym – z nich, jest to w jaki sposób się przedstawiamy naszym subskrybentom, czyli pole „OD”.

Wielu osobom, trudno jest sobie to wyobrazić, ale odpowiednio dobrane i rozpoznawane wśród klientów pole OD potrafi podnieść skuteczność wiadomości kilkukrotnie. Dopracowując tylko jeden element możesz osiągnąć dwa, trzy, a nawet cztery razy lepszą skuteczność swoich mailingów.

Kluczem do sukcesu „pola OD” jest rozpoznawalność. To właśnie ona decyduje (w większości przypadków) czy dana wiadomość zostanie otwarta, czy najzwyczajniej w świecie poleci wprost do kosza.

Aby pole OD uczynić skutecznym stosuje się kilka sprawdzonych przez setki osób zasad.

1. Dla każdej listy raz ustal pole OD i nie zmieniaj go. Tylko wielokrotnym powtarzaniem danego pola OD w skrzynce odbiorcy możesz stać się rozpoznawalnym. Jeśli każdego dnia będziesz pisać pod innym pseudonimem i z innego adresu, to zawsze będziesz odnosić mizerne efekty.

2. Bądź człowiekiem. Większość z nas woli dostawać wiadomości od ludzi niż od sklepów, czy firm. Podświadomie klasyfikujemy wiadomość „od człowieka” jako bardziej prywatną, a co za tym idzie ważniejszą i mniej komercyjną. Dla firm dobrym rozwiązaniem jest użycie kombinacji: Imię Nazwisko : nazwa firmy.

3. Tylko Ty! Warto (w wielu przypadkach), w małej firmie oddelegować jedną osobę (nazwisko) do komunikacji z klientami. Nawet jeśli fizycznie na maile odpisują różne osoby, to warto, aby podpisywały się jednym ustalonym wcześniej Imieniem i Nazwiskiem. Dzięki temu klient zacznie dane nazwisko kojarzyć z daną firmą i dobrą obsługą jaką w niej spotkał.

4. Dla każdej listy adresowej ustal inne „pole OD” lub adres e-mail. Wiele osób filtruje wiadomości po nazwie nadawcy, lub adresie e-mail, z którego przychodzą. Dlatego warto oddzielać wiadomość „systemowe” od newsletterów – niech nie trafiają do jednego koszyka (folderu). Wtedy ważne przypomnienie o upływającym terminie abonamentu może zostać odłożone na tzw. "wieczne nigdy..."

5. Użyj znanej osoby. Jeśli w Twojej branży istnieją „gwiazdy”, które są rozpoznawane przez wszystkich to warto przy jednorazowych i krótkotrwałych akcjach promocyjnych wejść z nimi w współpracę. Wiadomość będzie dużo skuteczniejsza, jeśli zostanie wysłana przez: Donald Tusk i Andrzej Król niż od: Andrzej Król. Pamiętaj jednak, że nie możesz wysłać wiadomości, bez wiedzy i pozwolenia osoby trzeciej. Musisz wyraźnie tę „gwiazdę” poprosić o zgodę na taką kampanię promocyjną.

Czy wiesz jak zwiększyć skuteczność swojego e-mail marketingu?
Sprawdź darmowy newsletter SEKRETY LISTY ADRESOWEJ


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij