Spokojnie, nie musisz być profesjonalnym copywriterem czy posiadać specjalnego talentu. Wystarczy, że będziesz pisał prosto, bez wysilania się na specjalnie wyszukane zwroty. Pisz tak jakbyś opowiadał o swoim sklepie np. przyjacielowi. Na blogu możesz zamieszczać posty dotyczące produktów, nowości oraz aktualności z rynku e-commerce. Od jakości Twoich postów będzie zależała liczba czytelników i popularność sklepu. Jeśli pod każdym postem umieścisz dodatkowo link do strony sklepu wpłyniesz na jego lepsze pozycjonowanie.
Możesz także poszukać bloga o podobnej tematyce i zaproponować jego twórcy współpracę na zasadzie wzajemnej wymiany linków i promocji jednego bloga poprzez drugi. Z doświadczenia jednak wiem, że większość blogowiczów ( zwłaszcza tych o wyrobionej renomie) ponad wszystko ceni sobie niezależność. Jednak w miarę gdy będziesz nabierał wprawy w pisaniu i będzie Ci przybywało stałych czytelników jest większa szansa na to, że uda Ci się pozyskać do współpracy jakiego wartościowego bloggera.
Istnieje także możliwość nawiązania niejawnej współpracy sklepu poprzez blog. Przykładowo – znana blogerka w jednym z postów na swoim blogu wspomina o sklepie internetowym, w którym udało jej się kupić jakąś ciekawą rzecz. W świadomości czytelników pojawia się więc myśl, że gdzieś tam jest sklep xyz który oferuje fajne artykuły, które kupuje ceniona przez nich blogerka. Oczywiście taka forma reklamy jest dość kontrowersyjna, jeśli internauci zorientują się, że ktoś próbuje wpłynąć na ich decyzje zakupowe w taki sposób stracą zaufanie zarówno do sklepu jak i do osoby, która go poleciła.
Obecnie do dyspozycji początkujących blogerów jest kilka darmowych platform blogowych min. Blox.pl, Blog.pl, mBlog.pl, oraz dla bardziej zaawansowanych WordPress.com.
Życzymy powodzenia i sukcesów w tworzeniu waszych blogów, no i żeby nie zabrakło ciekawych pomysłów.