Katalogowanie stron nastawione na ilość powoli odchodzi w przeszłość. Skuteczne pozycjonowanie nie oznacza już automatycznego dodania strony do tysięcy katalogów. Coraz bardziej liczy wysoka jakość zarówno linków prowadzących do pozycjonowanej strony, jak też i zawartości samej strony.

Data dodania: 2007-10-08

Wyświetleń: 4222

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Skuteczne pozycjonowanie wymaga obecnie coraz większych nakładów pracy umysłowej. Zazwyczaj, nie wystarcza już prosta optymalizacja kodu i zwykłe katalogowanie stron. Spowodowane jest to coraz doskonalszymi mechanizmami wyszukiwarek. Niemniej jednak, skuteczne pozycjonowanie nie wymaga dokładnego poznania algorytmów ich działania, które i tak bezustannie ewoluują. Szczegółowe techniki przynoszące doskonałe efekty dzisiaj mogą przestać sprawdzać się już jutro. W związku z tym, bezpieczniej jest określić ogólny kierunek, w którym zmierzają twórcy wyszukiwarek, niż bazować na szczegółowych technikach.
Spróbujmy zatem postawić się w ich sytuacji. Jeszcze parę lat temu dodanie linku do tysięcy katalogów wymagało sporo pracy i zdeterminowania. Odkąd jednak pojawiły się programy, a nawet skrypty online, wykonujące automatyczne katalogowanie stron, pozyskanie tysięcy linków w krótkim czasie przestało być problemem. Zarazem, stale rosnąca liczba stron z dnia na dzień zwiększa konkurencję dla poszczególnych słów kluczowych. Wyszukiwarki muszą dla danej frazy wyłapać z milionów stron te, najlepiej odpowiadające zapytaniu internauty.
Oba powyższe czynnik wymusiły na twórcach wyszukiwarek zastosowanie specjalnych filtrów. Ich zadaniem, z jednej strony jest ograniczenie wpływu olbrzymiej liczby bezwartościowych linków ze stron zgłoszonych do tysięcy katalogów i skupienie się tylko na tych, które świadczą o rzeczywistej wartości strony, a z drugiej strony, wyłapanie tylko tych strony, które najlepiej odpowiadają tematyce zapytania. Tym samym, bardziej opłaca się pozyskać jeden, czy dwa linki prowadzące z wartościowych stron, niż tysiąc z bezwartościowych katalogów. Zarazem dużą wagę należy przywiązać do optymalizacji słów kluczowych. Niezależnie bowiem, od wartości strony - mierzonej liczbą (i jakością) prowadzących do niej linków, to właśnie treść, cały czas jest głównym kryterium przypisującym daną stronę do wyszukiwanej przez internautę frazy. W procesie pozycjonowania nie powinniśmy zatem, zapominać o optymalizacji tekstu strony. W dodatku, że zazwyczaj nie wymaga ona zbyt dużych nakładów pracy.
Tym samym, skuteczne pozycjonowanie, to już nie tylko zwykłe katalogowanie stron, ale raczej dokładna analiza i ocena wartości stron, na których mają zostać umieszczone nasze linki oraz staranna i przemyślana optymalizacja stron. Już teraz niektóre strony z dosłownie kilkoma lub kilkunastoma linkami potrafią trafić wyżej w wynikach wyszukiwania od stron, do których prowadzi kilkaset bezwartościowymi linków. A w najbliższym czasie tendencja ta z pewnością będzie się bardziej pogłębiać.

Licencja: Creative Commons