Telebim led zwany również ekranem świetlnym to jeden z najbardziej nowoczesnych nośników reklamy outdoor. Outdoor oznacza reklamę eksponowaną na zewnątrz. Nośnikami reklamy zewnętrznej są również: tablice reklamowe, billboardy, citylighty, słupy ogłoszeniowe oraz wyświetlacze led.

Data dodania: 2010-08-23

Wyświetleń: 2467

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Już od kilku lat rynek reklamy zewnętrznej to 6% całego rynku reklamy w Polsce. Nie licząc internetu oraz kina to jedyna grupa która nie zanotowała spadku. Jednak wewnątrz w/w grupy możemy zauważyć dużą migrację. Powoli zaczyna wszystko przesuwać się w stronę reklam świetlnych. Na początku są to citylighty, podświetlane billboardy. Jednak ostatnio możemy zauważyć coraz większą ekspansję ekranów led.

Telebimy pozwalają emitować dynamicznie zmieniające się obrazy które jak wykazują badania że obraz ruchomy jest ośmiokrotnie lepiej zapamiętywany niż obraz statyczny, a dynamiczny ruch utrwala się o wiele mocniej niż tekst, czy komunikaty dźwiękowe. Te reguły oddziaływania na nasze zmysły od dawna stosowane są w świecie reklamy i kreowania wizerunku.

Łatwo zauważyć że reklamy emitowane na nowoczesnych telebimach led są lepiej postrzegane oraz przynoszą większy zwrot z inwestycji w przypadku wydania pieniędzy na dobrze zlokalizowany ekran led niż na statyczny billboard który w dzisiejszych czasach jest coraz słabiej dostrzegany w gąszczu innych reklam zewnętrznych. Reklama przedstawiona na telebimie powinna zawierać tylko najważniejsze informację. Tekst umieszczony w spocie powinien namawiać widza do akcji. Nie powinniśmy umieszczać wszystkich danych teleadresowych - tylko te najważniejsze. Na telebimie najlepiej przedstawiać reklamy typu ATL (Above The Line). Reklamy przedstawiające produkt oraz cenę najbardziej oddziaływają na potencjalnych klientów. Na telebimie powinniśmy przedstawiać konkrety - tylko w taki sposób kreowany spot pozwoli nam zdobyć klientów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena