W dzisiejszych czasach e-mail marketing jest nieodłączną częścią e-biznesu. Dowiedz się jak skutecznie prowadzić kampanie e-mail, dzięki 5 kluczowym poradom.

Data dodania: 2010-06-30

Wyświetleń: 1890

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Skup się na jednym komunikacie

Jeżeli wysyłasz pojedyncze e-maile (nie w formie newslettera) skup się na jednej głównej wiadomości. Im więcej informacji umieścisz w e-mailu, tym większa szansa, że wzrok odbiorcy tylko się po nich prześlizgnie i usunie wiadomość zaraz po otrzymaniu. Skup się na jednym punkcie wiadomości i umieść go od razu w temacie i pierwszych linijkach e-maila. Czytelnikowi, który tylko "przelatuje wzrokiem" po treści e-maila będzie łatwiej przyswoić sobie twoją wiadomość.

Ta porada nie do końca ma zastosowanie przy e-mail newsletterach, ponieważ e-mail newsletter powinien składać się z kilku wiadomości. Jednak nawet newsletter powinien mieć jedna główną i wyeksponowaną wiadomość

Spersonalizuj swoje e-maile

Użyj imienia odbiorcy, gdzie tylko możliwe. Tak proste działanie jak zwrócenie się do odbiorcy po imieniu może skłonić go do przeczytania całego e-maila i podjęcia działania.

Umieść wezwanie do działania

Każdy e-mail, który wysyłasz powinien dokładnie komunikować jakiej akcji oczekujesz od odbiorcy. Oznacz linki tak, aby zachęcały do kliknięcia i było jasne gdzie chcesz skierować swojego odbiorcę. Wskazane jest powtórzenie wezwania do działania na początku i na końcu wiadomości e-mail. Pamiętaj w jakim celu prowadzisz e-mail marketing - by zdobyć klientów, a nie tylko czytelników.

Używaj szablonów

Zamiast wysyłać e-maile podobne do wszystkich innych e-maili w skrzynce odbiorcy poświęć trochę czasu na zmodyfikowanie szablonu wiadomości, tak aby komponowały się z kolorami, czcionkami i innymi elementami twojej strony internetowej. Używanie tego samego szablonu dla strony WWW i kolejnych newsletterów podniesie rozpoznawalność twojej firmy i podniesie poziom zaufania.

Poza wersją HTML newslettera powinieneś także udostępnić wersję napisaną czystym tekstem, dla tych odbiorców, którzy nie będą w stanie zobaczyć e-maili zawierających HTML. Upewnij się także, że wersja HTML wygląda tak, jak tego oczekujesz, w różnych klientach poczty.

Obserwuj statystyki

Większość narzędzi do newsletterów dostarcza statystyki prowadzonej kampanii, dzięki czemu możesz monitorować ilości otwarć, kliknięć, zwrotek i rezygnacji z newslettera. Prowadząc kampanię e-mailową sprawdzaj różne formaty i położenia linków oraz porównuj statystyki ich skuteczności, żeby wybrać najlepszy schemat.

Nie usuwaj pochopnie adresów, które odesłały zwrotkę. Może to być spowodowane szeregiem przyczyn i najlepiej jest poczekać na co najmniej jeszcze jedna zwrotkę przed usunięciem adresu e-mail z listy.

A może pozostaw to profesjonalistom?

Jeżeli powyższe porady są dla ciebie niezbyt jasne warto rozważyć skorzystanie z usług specjalistów. Profesjonalny e-mail marketing prowadzony przez specjalistów zapewni ci wysoki stopień konwersji przy relatywnie niskich kosztach.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena