Prawie kazde biuro podróży ma swoją wizytówkę internetową. Posiadanie strony www jest koniecznością, ale warto pomyśleć nad takim jej projektowaniem, aby była przyjazda dla czytelnika. W tym artykule znajdzie się kilka porad dotyczących stron internetowych dla biur podróży.

Data dodania: 2010-06-27

Wyświetleń: 1849

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

W poprzednim artykule, który można znaleźć tu pisałem ogólnie o promocji usług turystycznych. Czas rozwinąć myśl - w tym artykule zajmę się problematyką stron www  w działalności turystycznej.

Pierwsza, podstawowa zasada: strona internetowa musi być przygotowywana z myślą o odwiedzających, musi być schludna i czytelna, a nawigacja na stronie musi być zrozumiała dla mniej wprawnego użytkownika. Aby to osiągnąć warto od początku przemyśleć szkielet strony www, ustawić hierarchię ważności produktów turystycznych i umiejętnie powiązać wszystkie elementy strony ze sobą (nawigowanie pionowe i poziome). Promocja usług turystycznych biura podróży zaczyna się od etapu projektowania strony - wymogiem jest nie tylko takie jej przygotowanie, aby była "seo friendly", ale również by była atrakcyjna merytorycznie. Kilka lat pracy w biurze podróży dało mi możliwość gruntownego przejrzenia wielu stron internetowych i przeprowadzenia analizy dotyczącej zawartości merytorycznej i graficznej. Mogę zatem śmiało powiedzieć, że najczęstszym grzechem stron turystycznych jest: 1) zbyt duża ilość elementów dynamicznych (bannery typu gif lub flash, migające napisy), 2) zbyt duży natłok wiadomości (np. przeładowanie strony głównej ofertami, tak że staje się nieczytelna), 3) nieczytelna nawigacja, 4) upiorna grafika stron (albo jaskrawe kolory, albo smutne odcienie szarości) czy wreszcie 5) nieaktualność treści.

Strony firm turystycznych nie są przygotowane również do interakcji z klientem: brakuje firmowych blogów, for internetowych, galerii zdjęciowych i innych elementów spajających klienta z firmą, które w sumie stanowić mogą ważny czynnik przy ustalaniu strategii marketingowej. Biura podróży często korzystają z usług pilotów wycieczek, przewodników, współpracują z ośrodkami wypoczynkowymi czy placówkami kulturalnymi - tu również brakuje interakcji, chociażby w postaci wyświetlania wiadomości z kanałów RSS.

Wydaje się zatem, że obecne minimum to: dobra strona internetowa, wraz z galerią zdjęć oraz blogiem (można wykorzystać tutaj często polecany potężny system blogowy Wordpress), na którym w sposób swobodniejszy można wchodzić w interakcje z klientami, dając im również możliwość komentowania imprez, w których wzięli udział, czy sondowania ich przyszłych planów turystycznych. 

Licencja: Creative Commons
4 Ocena