Usługi turystyczne w naszym kraju przeszły przez ostatnie kilkanaście lat znaczną metamorfozę: od agencji turystycznej wyposażonej w proste biurko i użyczany do wglądu katalog do możliwości zabukowania przez internet dowolnej oferty wypoczynkowej dowolnego touroperatora. Jak obecnie promować usługi turystyczne? 

Data dodania: 2010-06-26

Wyświetleń: 2736

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, jak promować usługi turystyczne. Dotychczasowe działania, takie jak: druk katalogów, wywieszenie ofert w witrynach, czy ogłoszenia w prasie nie zdają egzaminu w czasie, gdy możemy kupić dowolną imprezę turystyczną a podróże po Europie i innych kontynentach stają się prostszymi dzięki setkom witryn internetowych z poradami dla indywidualnych turystów, przewodnikom, planom czy mapom. A zatem jakie działania mogłyby przynieść biurom podróży zadowalające efekty? Otóż wg mnie rozwiązaniem może być skuteczny marketing usług turystycznych , dobrze przygotowany i perfekcyjnie wzdrożony. Aby jednak podjęte w ramach promocji touroperatora środki dały rezultat należy przygotować odpowiednie podłoże: w tym wypadku winna to być atrakcyjna cenowo oferta turystyczna wraz z dobrym opisem i zaciekawiającymi fotografiami, a jeszcze lepiej z opiniami statystycznych Kowalskich, Nowaków, itp. Warto również pamiętać, że mniejsze biura, które nie mogą pozwolić sobie na hurtowy zakup miejsc w popularnych ośrodkach wypoczynkowych mogą skupić się na tzw. niszach rynkowych - łatwiej poradzą sobie z klientem szukającym "oferty innej niż wszystkie".

Jak wspomniałem wcześniej o atracyjności nie stanowi tylko cena (Polacy pamiętają upadki biur podróży oferujących wycieczki poniżej kosztów) ale przede wszystkim opakowanie, zatem dla skuteczności marketingu internetowego witryna www touroperatora winna być przejrzysta, atrakcyjna wizualnie i pozwalająca z łatwością serfować. Od tych dwóch rzeczy: atracyjnej oferty oraz atrakcyjnej witryny internetowej należy wyjść w kierunku dalszych działań promocyjnych, na które winny składać się: przemyślane pozycjonowanie strony na najciekawsze frazy (i nie tylko te, które w Google dają miliony wyników, ale również i pozostałe), stały ale dyskretny mailing do dotychczasowych klientów, reklama na tematycznych forach czy dobrych stronach internetowych, wreszcie marketing szeptany - niedoceniane dotychczas źródło nowych możliwości. O wszystkich tych działaniach napiszę wkrótce osobne artykuły, które opublikowane zostaną w serwisie Artelis.

Licencja: Creative Commons