W życiu każdego człowieka są chwile, w których musi publicznie zabrać głos. Zdarza się to zarówno w gronie rodzinnym, na uczelni czy konferencji w pracy. Nie ma nic gorszego od znudzenia słuchaczy, którzy szybko zaczynają okazywać swoje zniecierpliwienie.

Data dodania: 2010-05-09

Wyświetleń: 1929

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons



W życiu każdego człowieka są chwile, w których musi publicznie zabrać głos. Zdarza się to zarówno w gronie rodzinnym, na uczelni czy konferencji w pracy. Nie ma nic gorszego od znudzenia słuchaczy, którzy szybko zaczynają okazywać swoje zniecierpliwienie. Jak mówić interesująco i podbić serca publiczności? Czasem warto postawić na pomoc specjalisty i postawić na dobry copywriting. Niezależnie od tego, czy napiszesz tekst sam, czy nie, warto także postawić na usługi korektorskie, a przy wygłaszaniu go trzymać się pewnych reguł.

Czy jesteś szefem przedsiębiorstwa, nauczycielem, pracownikiem naukowym, studentem, profesjonalistą czy amatorem, wiesz dobrze, na co czekają twoi słuchacze! Jeśli nie, musisz postawić sobie więcej pytań. Tu bowiem jest serce twojego przekazu i klucz do sukcesu. Ustal, co leży w centrum zainteresowania twoich słuchaczy i daj im to, na co czekają. Twoje przemówienie musi być aktualne i żywe, musisz „nadawać” na jednej fali ze słuchaczami.

Ilustruj anegdotą, obrazem, przykładem, porównaniem
Jeśli mówca wda się zbytnio w filozofowanie, może wydać się publiczności oderwany od rzeczywistości. Prawdopodobnie przeżyłeś to, kiedy podczas jakiegoś nużącego przemówienia po prostu przestałeś słuchać. Na ogół tak właśnie się dzieje!Aby zatrzymać publiczność przy sobie, okraszaj przemówienie krótkimi anegdotami, które zilustrują twoje słowa.
    Czym jest anegdota? Według Słownika Języka Polskiego PWN jest to„krótkie opowiadanie o jakimś zabawnym lub niezwykłym zdarzeniu, zakończone zaskakującą, dowcipną puentą”   
    Uwaga: Anegdota niekoniecznie jest śmieszna. Strzeż się: niełatwo jest rozbawić publiczność.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena