Obracając się w Internecie po różnych stronach firmowych, można zauważyć, że niektóre z nich stworzyły program partnerski, do którego w każdej chwili i w bardzo prosty sposób może dołączyć (pod pewnymi warunkami takimi jak np. pełnoletniość) każda osoba. Przeważnie jest tak, że firmy umożliwiają partnerom sprzedaż swoich produktów, którzy w zamian, dostają za to określony procent ich ceny. Wszystko wygląda ładnie, pięknie i wydaje się proste. Czy jednak rzeczywiście tak jest?
Decyzja, co do wyboru programu partnerskiego, powinna być gruntowanie przemyślana pod każdym kątem. Na co należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na to, jak dużo wiesz o produkcie? Czy dostępna jest wiedza na jego temat, którą możesz sobie przyswoić? Koniecznie musisz znać swój produkt od podszewki. Dlaczego? Wszystko wbrew pozorom opiera się na podświadomości! Tak, właśnie na niej! Odpowiedz sobie na pytanie: kogo chętniej się słucha? Osobę, która opowiada coś z wyraźnym zapałem, cieszy się przy tym, dzieli się swoim doświadczeniem itd. czy osobę, która znudzona, zmęczona bez wyraźnego zainteresowania podaje Ci suche informacje na temat przedmiotu? Odpowiedź jest oczywista. Jeśli odbiorca, czyli potencjalny klient wyczuje, że ma do czynienia z osobą, która nie jest skupiona na zarobieniu na nim, obdarzy ją większym zaufaniem, co może doprowadzić do współpracy z partnerem.
Następna kwestia, do kogo kierujemy produkt, który zamierzamy zacząć sprzedawać? Określenie potencjalnego klienta jest bardzo ważne. Nie można kierować produktu do wszystkich. To musi być konkretny typ człowieka. Opisz go. Jak wygląda, jak się zachowuje, czego szuka i jak szuka? Co może zwrócić jego uwagę? Dlaczego potrzebuje oferowaną przez Ciebie rzecz i jakie informacje o produkcie są dla niego ważne. Spróbuj się w niego wcielić i pomyśleć jakie np. słowa może wpisać do wyszukiwarki, jaki typ strony internetowej będzie dla niego najbardziej przejrzysty itd.
Kolejną rzeczą jest dojście do potencjlnaego klienta. Powstają tutaj kolejne pytania. Jak możesz trafić do klienta? Czy przez radio, ogłoszenia w gazetach, w Internecie itp. Ten ostatni daje obecnie coraz więcej możliwości. Można zrobić stronę www, budować listę mailingową, oprzeć kampanię promocyjną na linkach sponsorowanych, bannerach, nagrać filmy i wrzucić na youtube'a, sprzedawać rzeczy na allegro itd. itp. sposobów jest ogromna ilość!
Te trzy podstawowe rzeczy na które musisz zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego programu partnerskiego, czyli 1. wiedza na temat produktu, 2. charakterystyka potencjalnego klienta, 3. dojście do niego, to tak naprawdę klucz do sukcesu! Pozostaje już tylko uzbroić się w cierpliwość, nie nastawiać się na szybkie zyski, ale odważnie realizować kolejno wytyczone przez siebie cele. Wiara, optymizm i jeszcze raz cierpliwość!
Zachęcam do komentowania tego artykułu. Proszę wypowiedz się, czy podoba Ci się jego treść i co o tym myślisz.
Pozdrawiam i życzę sukcesów!