0
głosów
- +

Łańcuchy hotelowe

Autor:

Aktualizacja: 30.03.2010


Kategoria: Turystyka i Wypoczynek / Noclegi i Hotele


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 6215 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Dziś rynek turystyczny to potęga. Samo tylko hotelarstwo jest jedną z głównych dziedzin gospodarki. Specyficzne cechy różniące łańcuchy hotelowe stanowią podstawę do wprowadzenia pojęć - łańcuch hotelowy i system hotelowy.


Dziś rynek turystyczny to potęga. Samo tylko hotelarstwo jest jedną z głównych dziedzin gospodarki, trzecią co do wielkości wpływów dewizowych. Wraz z postępem techniki, nauki i kultury wzrasta zainteresowanie światem, dawnymi cywilizacjami, a także zwyczajami innych narodów. W związku z tym nasila się ruch turystyczny, który powoduje intensywny rozwój bazy hotelarskiej. Powstają małe i duże spółki osób krajowych i zagranicznych, które inwestują w rozwój hotelarstwa, widząc w tym możliwość szybkiego pomnożenia kapitału. Inwestycje te powodują powstawanie konkurencyjnych ze sobą łańcuchów hotelowych. Hotele czerpią wzajemne korzyści z faktu bycia częścią takich systemów.

Specyficzne cechy różniące łańcuchy hotelowe stanowią podstawę do wprowadzenia pojęć - łańcuch hotelowy i system hotelowy.

Łańcuchy te w różnych krajach tworzą własne, oryginalne formy budownictwa hotelowego, specyficzne metody obsługi, własne struktury organizacyjne, charakterystyczne dla swoich hoteli warunki lokalizacyjne obiektu i ich rozwiązania funkcjonalne, a także nowoczesne, dogodne dla gości systemy rezerwacyjne.

Łańcuch hotelowy określa zespół hoteli kierowany przez wspólny zarząd, prowadzący jednolitą politykę w zakresie wyżywienia i zakwaterowania, utrzymujący jednolity standard usług hoteli należących do jednego właściciela lub gestora.

Wymogi turystów stale rosną i hotel musi za nimi nadążyć jeżeli chce utrzymać kategorię i wysoki poziom usług. Wraz z ożywieniem gospodarczym po II wojnie światowej, z rozwojem turystyki, a szczególnie komunikacji występują na świecie różne formy akumulacji kapitału w formie spółek, kombinatów i innych powiązań finansowych. Powstają potężne łańcuchy hotelowe i międzynarodowe systemy hotelowe powiązane z liniami lotniczymi i innymi przedsiębiorstwami komunikacyjnymi.

katrina23


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij