Dlatego chciałabym w tym artykule opowiedzieć trochę o spotkaniach, jak je prowadzić i jak się przygotować. Rodzaje spotkań mogą być dowolne, to wszystko zależy od Ciebie i ew. od Twojego lidera.
Każde dobre spotkanie powinno składać się z kilku podstawowych części
1. wstęp
2. Cz. I Przedstawienie produktów
3. Cz. II Przedstawienie możliwości jakie oferuje firma
4. Cz. III Wyłonienie osób chętnych do współpracy i „dobry start" (czyli omówienie już specjalnie dla nich co i jak działa w Twojej firmie.
5. Zakończenie / pożegnanie
To jaką metodę wybierzesz by zapoznać innych z Twoją ofertą zależy tylko od Ciebie. Wybieraj zawsze taką metodę w której czujesz się najlepiej, gdyż to sprawi, że poprowadzisz spotkanie z entuzjazmem, pamiętaj jednak o prawidłowej kolejności przebiegu spotkania.
Pamiętaj, że jesteś oceniana/y od chwili zapoznania się z nową osobą. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, jego nie da się tak łatwo zmienić - dlatego od samego początku bądź profesjonalna/y!!!
Pamiętaj o odpowiednim ubiorze, nawet jeśli jest to luźne spotkanie wśród znajomych, lepiej ubrać się elegancko, będą oni wówczas czuli się ważni i będą z uwagą słuchać tego co mówisz, a nie potraktują to jako kolejne spotkanie przy kawie.
Zanim spotkanie się zacznie musisz się przygotować. Nie daj się też zaskoczyć wpadając na spotkanie w ostatniej chwili. Jest wielce prawdopodobne, że osoby przybędą wcześniej, jeśli nikogo nie będzie mogą sobie po prostu pójść. Jeśli nawet będziesz, ale nie będziesz przygotowany nie będzie to dobrze o Tobie świadczyło. Dlatego przygotuj wszystko przed spotkaniem.
Jeśli osoby przybędą wcześniej, nie lekceważ ich, tylko się nimi zajmij. Możesz wręczyć im choćby ulotki dotyczące spotkania. To już takie wielkie minimum. Najlepiej jest jeszcze chwilę porozmawiać. Zapytać możesz czy łatwo trafili na spotkanie, czy znają produkty, które chcesz im przedstawić, a jeśli tak to jakie są ich ulubione. To pozwoli Ci przy okazji rozeznać z jakimi osobami masz do czynienia.
Jeśli organizujesz spotkanie w domu, a nie w placówce, to musisz być u umówionej osoby, co najmniej pół godziny przed rozpoczęciem spotkania. Po co? Żeby zdążyć wszystko przygotować i omówić z osobą, u której spotkanie się odbywa. Dowiedzieć się czego sobie życzy by pojawiło się na spotkaniu a czego unikać.
Kiedy osoby się zgromadzą, przedstaw się, podziękuj gościom za przybycie a organizatorowi pogratuluj zorganizowania spotkania i wręcz pięknie zapakowany pakuneczek. Zwróci to uwagę gości i być może sprawi, że zechcą oni zorganizować takie spotkanie u siebie w domu. Inwestycja w upominek zatem na pewno się opłaci.
To tylko kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać, chcąc zrobić karierę w marketingu sieciowym.
Powodzenia!!!