W ostatnich latach prawdziwy rozwój przeżywają agencje microstock. Są to bardzo duże banki zdjęć, które w chwili obecnej mają w swoich zbiorach po 10 milionów fotografii, grafik, ilustracji i klipów video. Rozwój tych firm wiąże się głownie z bardzo niskimi cenami za profesjonalne fotografie w wysokiej rozdzielczości. Wykupując abonament możemy codziennie nabywać po kilkadziesiąt zdjęć za kilkadziesiąt centów od sztuki! Ceny są tak niskie ponieważ pliki oferowane są na licencji Royalty Free i mogą być wielokrotnie sprzedawane. Najlepsze zdjęcia mają ilość pobrań sięgającą tysięcy sztuk. Zaawansowane wyszukiwarki pozwalają na dokładne określenie zawartości zdjęcia, orientacji, daty dodania czy popularności. Istnieje również możliwość zakupu zdjęcia na wyłączność.
W chwili obecnej ponad 90% wszystkich agencji reklamowych, designerów, webmasterów i wydawnictw nabywa fotografie właśnie w agencjach microstock. Największe z nich jak iStockphoto czy Fotolia są dostępne w polskich wersjach językowych. Powstają również stricte polskie banki zdjęć jednak nie mogą się one równać pod względem ilości i jakości zdjęć do największych międzynarodowych firm. Również ceny w polskich bankach są wyższe niż w zagranicznych.
Aby zakupić zdjęcia wystarczy założyć bezpłatne konto w danej agencji, wybrać model zakupów (subskrypcja czy kredyty na pojedyncze zdjęcia), zasilić konto i już możemy przeglądać i pobierać pliki spośród milionów. Listę największych banków zdjęć oraz ich recenzję można znaleźć w serwisie bankizdjec.pl.
Fotografia stała się nieodłącznym elementem wizerunku każdej firmy. W dobie mediów społecznościowych, strony internetowej i wszechobecnej konkurencji, profesjonalne i przemyślane zdjęcia są kluczowe dla skutecznego przekazu. Wybór odpowiedniego usługodawcy fotografii dla firmy może mieć istotny wpływ na odbiór marki, kreowanie wizerunku oraz przyciąganie klientów. Poniżej przedstawiamy 7 kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji w tym zakresie.