W porównaniu z ubiegłym rokiem o połowę spadło zainteresowanie wyjazdami all inclusive, za to dwa razy więcej osób szukało opcji last minute. Oszczędności można też zauważyć analizując docelowe miejsca wyjazdów. Największą popularnością wśród użytkowników Okazje.info cieszą się Bułgaria i Chorwacja, w ubiegłym roku pierwsze miejsce zajmowała Tunezja.
- Z zestawienia najbardziej popularnych pomysłów na wakacje wypadły rejsy, które w ubiegłym roku znalazły się na 8 miejscu, za to o 130 % wzrosło zainteresowanie wycieczkami objazdowymi. 15 % osób odwiedzających kategorię „turystyka” skorzystało też z filtru „najtańsze”, który w roku 2008 internauci zupełnie ignorowali – mówi Justyna Staszewska, PR & Marketing Assistant Okazje.info.
Alternatywą dla zagranicznych wojaży stał się w tym roku biwak. Z początkiem czerwca odnotowano w Okazje.info duże zainteresowanie sprzętem turystycznym – namiotami (wzrost o 66 %), materacami (22 %), czy kuchenkami i palnikami turystycznymi (88 %). Także tutaj szukamy opcji najtańszych – z tego filtru skorzystało 18 % użytkowników przeglądających topowe strony kategorii sport i hobby.
- Najczęściej użytkownicy szukali namiotów 2 i 4-osobowych, na które byli skłonni wydać średnio 270 i 380 zł. O tym, że szukamy oszczędności świadczy też popularność „turystycznych” ofert marketów. Najczęściej przeglądano gazetki i strony GoSport, Makro Cash and Carry oraz Tesco – mówi Justyna Staszewska.