Dla ponad 56% osób korzystających z Internetu strona internetowa firmy jest równie istotna jak jej prezentacja w świecie realnym. Atrakcyjna forma serwisu przyciągnie użytkowników i pomoże w budowaniu silnej marki.

Data dodania: 2009-07-02

Wyświetleń: 1565

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kreacja atrakcyjnego serwisu internetowego to nie tylko walka o zbudowanie przewagi konkurencyjnej. To również kryterium gwarantujące przydatność serwisu dla działań marketingowych innych firm, a tym samym dodatkowe zyski dla właściciela strony. Jak jednak zadbać o tę atrakcyjność? Nikogo nie trzeba przekonywać do większej skuteczności komunikacji ukierunkowanej na konkretną grupę docelową, w porównaniu do przekazu skierowanego do wszystkich. Usługa GEOpoint oferowana przez markę 7point pozwala na dostosowanie treści strony względem lokalizacji,z której internauta łączy się z danym serwisem. Identyfikacja użytkownika odbywa się w czasie rzeczywistym na podstawie adresu IP będącego swoistą formą internetowego dowodu osobistego. Numer IP, umożliwiając zdefiniowanie miejsca pochodzenia internauty, do tej pory wykorzystywany był głównie przez aparat ścigania do wyszukiwania osób łamiących prawo w sieci. Jednak co stoi na przeszkodzie by korzystając ze statystyk geograficznych uzyskać cenne informacje o użytkownikach serwisu.

Identyfikowanie numerów IP umożliwia nam stworzenie wariacji naszej strony i dostosowanie jej do wyodrębnionego odbiorcy. Wykorzystując wiedzę na temat geolokalizacji możemy zamieszczać informacje regionalne, które będą najbardziej interesujące dla osób odwiedzających stronę, a pochodzących z danego regionu. Dzięki lepszemu poznaniu naszych odbiorców możemy lepiej dostosować serwis pod kątem kontentu, a tym samym możemy "związać” więcej osób z naszym portalem.
Poznając osoby, dla których tworzymy serwis będziemy lepiej reagować na ich potrzeby. Jednocześnie wszelkie działania w obrębie strony dzięki raportom z GEOpoint możemy monitorować w czasie rzeczywistym.
Co to oznacza w praktyce najlepiej pokazuje przykład wykorzystania GEOpoint przez jednego z Klientów 7point – Studio Atrium. Zajmujące się projektowaniem domów studio dzięki dostarczanym przez GEOpoint informacjom oferuje klientom m.in. możliwość przeglądania projektów najczęściej kupowanych w ich okolicy. Firma pracuje również nad dalszym dostosowaniem prezentowanych treści pod kątem lokalizacji użytkowników firmowego serwisu. Implementacja usługi GEOpoint w celu prezentacji adresów przedstawicieli i oddziałów studia pozwoli na dostarczenie potencjalnemu klientowi konkretnych i najbardziej użytecznych dla niego informacji.
(http://www.7point.pl/GeoPoint/Oceny,3.html)

Uatrakcyjnienie serwisu pod kątem użytkownika ma również bezpośredni wpływ na podniesienie wartości strony dla potencjalnych reklamodawców. Pozyskanie znanych firm, o dużym kapitale na początku jest prawie niemożliwe. Do tego potrzebne jest wyrobienie odpowiedniej pozycji w hierarchii stron www. Hierarchii opartej głównie na ilości odwiedzających ją internautów. To jednak nie zamyka nam drogi do pozyskania firm działających regionalnie, dla których istotniejsza od ilości użytkowników jest precyzja dotarcia z przekazem reklamowym. W praktyce – dla nowo powstałej restauracji czy sklepu, reklama w dużych serwisach może być ponad jej możliwości finansowe. Nie wspominając o tym, iż dotarcie do szerokiego grona odbiorców, ale pochodzących z innych regionów nie pomoże w pozyskaniu klientów dla restauracji czy sklepu. W takim przypadku promocja w mniejszym serwisie, ale często odwiedzanym przez mieszkańców danej miejscowości jest bardziej efektywna z punktu widzenia reklamodawcy.

Czas tworzenia stron internetowych adresowanych do masowego, niesprecyzowanego odbiorcy mija. Nadchodzi czas witryn kierowanych do konkretnych grup użytkowników. Wykorzystując narzędzia takie jak GEOpoint możemy tworzyć atrakcyjne strony lub zmieniać je tak, by dzięki dostosowaniu do odbiorcy były chętniej odwiedzane.


Licencja: Creative Commons
0 Ocena