Reklama jest bardzo szerokim pojęciem, który wraz z rozwojem mediów, potrzeb konsumenckich i samych produktów wciąż ewoluuje. Bardzo trudnym jest określenie dzisiejszych granic reklamy. 

Data dodania: 2016-08-23

Wyświetleń: 1658

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama outdoorowa – czy jeszcze znajdzie przestrzeń w dzisiejszym świecie reklamy ?

Dzisiejsza reklama ma wiele funkcji, od przedstawienia produktu, promowanie firmy, odświeżenie znaku towarowego / logo firmy, przypominaniu o marce, produkcie, utrwalające pewne zachowania konsumenckie.

W tym artykule skupimy się na reklamie tradycyjnej określając jej główne cechy, wady, zalety oraz możliwości jej wykorzystywania.

W dzisiejszym świecie technologii reklama zaczyna przybierać coraz to nowsze formy, które stają się niekiedy zaskakujące dla potencjalnego klienta naszych usług. Postaramy się przedstawić najważniejsze aspekty reklamy tradycyjnej.

Reklama zewnętrzna inaczej potocznie nazywana reklamą outdoor’ową – czyli zewnętrzną (reklama wewnętrzna nosi miano reklamy indoor) jest pierwszą formą reklamy jaka zaczęła występować i wciąż jest ona najpopularniejsza wśród wszelkich form promocji. Wykorzystuje ona bodźce wizualne niekiedy również audiowizualne.

 Źrodło: http://www.4thstlive.com/dine-drink-play/venue/1/hard-rock-cafe

Jest to reklama dostępna dla potencjalnego klienta przez cały czas jej ekspozycji 24 godziny na dobę. By być bardziej widoczna często jest ona podświetlana.

To nieprawda, że reklama tradycyjna jest wypierana przez nowoczesne formy reklamy, które królują w Internecie, mediach radiowotelewizyjnych, papierowych czy aplikacjach na urządzenia przenośne. Zgadza się, że wzrastający udział reklam internetowych i możliwości w dotarciu do spersonalizowanej grupy użytkowników jest niewątpliwie ogromną zaletą tej formy reklamy. Nie jest możliwym sprawdzenie ilu dokładnie użytkowników/potencjalnych klientów zauważyło, przeczytało i zwróciło uwagę na reklamę tradycyjną outdoorową np. na przystanku czy na ruchliwej ulicy, ale należy zwrócić uwagę, że reklamy tradycyjne wciąż współgrają z całymi kampaniami promocyjnymi i idealnie uzupełniają się z innymi formami reklamy. Mają masowy i szeroki zasięg działania i są łagodniej odbierane od reklam internetowych. Osoba podróżująca metrem, pieszo czy samochodem po mieście jest bardziej otwarta na odbieranie bodźców niż w biurze czy we własnym domu przeglądając Internet. Nawet jeżeli w pierwszej chwili użytkownik nie zauważy, nie skupi się na reklamie w danym miejscu, stała lokalizacja reklamy tradycyjnej umożliwia wielkokrotny, powtarzający się kontakt potencjalnego klienta, co sprawia, że w efekcie końcowym ta reklama jest trudna do pominięcia.

Dzięki rozwijającej się technologii reklamy świetlnej, reklama tradycyjna może idealnie wkomponować się w architekturę i estetykę danego miejsca, w którym się znajduje.

Źródło: https://myadvertsblog.files.wordpress.com/2013/05/miele-billboard.jpg

Często personalizuje się reklamy outdoorowe do konkretnych miejsc i budynków co tylko podnosi walory tej formy promocji. Skuteczna i nieagresywna reklama operuje i wykorzystuje lekki język, bogatą i przejrzystą formę graficzną, nierzadko ma przyjazny przekaz oraz wykorzystuje elementy humorystyczne, by wzbudzić pozytywne emocje wśród odbiorców.

źródło: http://nowymarketing.pl/a/3094,focus-advantage-promuje-francuskiego-dewelopera-na-billboardach-3d

Reklamy świetlne jak neony (np.: http://frwarszawa.pl/tablice-szyldy-reklamowe/), szyldy często na stałe wtapiają się w przestrzeń miejską stając się niejednokrotnie punktem odniesienia na mapie miasta.

Obok wielu zalet reklama outdoorowa ma również swoje wady. Zdarza się, że nasza reklama sama w sobie nie jest chaotyczna i agresywna, lecz w otoczeniu innych reklam (na przykład na sporych przesiadkowych punktach miasta) tworzy się szum.

Dlatego przed wyborem lokalizacji na swoją reklamę warto dobrze przemyśleć nie tylko formę graficzną swojej promocji, ale i potencjalne jej otoczenie. Profesjonalni doradcy specjalizujący się w promocji i reklamach outdoorowych są w stanie bezbłędnie przewidzieć tego typu zagrożenie.

Reklamy świetlne nie powinny być umieszczane zbyt blisko domów mieszkalnych, co może zakłócać oraz utrudniać mieszkańcom funkcjonowanie. Kontrowersje wywołują również migoczące ostrym światłem elementy usytuowane wzdłuż dróg co może dekoncentrować kierowców i stwarzać potencjalne zagrożenie na drogach.

Najbardziej innowacyjne i profesjonalne kampanie reklamowe nie mogą obyć się bez reklamy outdoorowej. Dzisiejsze możliwości technologiczne i wciąż rozwijający się Internet dają jeszcze większe możliwości przenikania się reklamy z mediów, telefonów komórkowych do przestrzeni miast, przez co połączenie wielu źródeł promocji zwiększa skuteczność powodzenia całej kampanii.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena