0
głosów
- +

Bóle w krzyżu

Autor:

Aktualizacja: 24.01.2008


Kategoria: Zdrowie / Medycyna Niekonwencjonalna


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 10185 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wielu ludzi,najczęściej miedzy 30, a 50 rokiem życia, skarży się na dolegliwości kręgosłupa i mimo coraz lepszej opieki lekarskiej liczba tych chorych niepokojąco wzrasta. Poniewaz dolegliwości te umiejscowiają się zwykle w dolnym odcinku kręgosłupa lędżwiowego, powszechnie przyjęła się nazwa: bóle krzyża.


Wielu ludzi,najczęściej miedzy 30, a 50 rokiem życia, skarży się na dolegliwości kręgosłupa i mimo coraz lepszej opieki lekarskiej liczba tych chorych niepokojąco wzrasta. Poniewaz dolegliwości te umiejscowiają się zwykle w dolnym odcinku kręgosłupa lędżwiowego, powszechnie przyjęła się nazwa: bóle krzyża.
Nazywają je też mięśniobólem lędźwiowym, postrzałem – lumbago, ale poprawna nazwa powinna brzmieć: zespół bólowy kręgosłupa lędźwiowo – krzyżowego. Bóle te maja charakter bólów zmęczeniowych , tępych, nękających, czasem piekących. Odczuwane są jako sztywność promieniująca do pośladków i kończyn dolnych, względnie jako osłabienie dolnych kończyn. Bywają gwałtowne, silne. Dolegliwości mogą pojawiać się nagle lub rozwijać się powoli, trwać kilka dni, tygodni, a nawet miesięcy. Mogą ustąpić na jakiś czas, by potem niespodziewanie i bez jakiejkolwiek przyczyny pojawić się znowu.
Kręgosłup stanowi ruchomą oś ciała. Pionowa postawa człowieka została umożliwiona przez wytwarzanie się odpowiednich wygięć kręgosłupa. Gdy patrzymy na dorosłego człowieka z boku, to odcinek szyjny kręgosłupa wygięty jest do przodu, piersiowy – do tyłu, a lędźwiowy – znów do przodu. Gdy patrzymy z tyłu na plecy, kręgosłup winien być prosty. Wygięcia przednio – tylne pozwalają kręgosłupowi na uzyskanie maksymalnej ruchomości i elastyczności, łagodzą obciążenia i amortyzują wstrząsy, na jakie jest narażony najdelikatniejszy nasz organ – mózg.
Kręgosłup dzielimy na trzy odcinki: szyjny (7 kręgów), piersiowy (12 kręgów) i lędźwiowy (5 kręgów). Kręgi poszczególnych odcinków różnią się budową i wielkością, a ogólnie biorąc, im większy ciężar mają do dźwigania, to znaczy im dalej znajdują się od głowy, tym są większe, masywniejsze. Ostatni kręg lędźwiowy opiera się na kości krzyżowej, składającej się z pięciu zrośniętych ze sobą kręgów.


www.zdrowydarnatury.com

Ruszaj się !
Najczęstszą przyczyną powstawania dolegliwości bólowych pochodzenia kręgosłupowego jest nieprawidłowa postawa i nieprawidłowe obciążenie kręgosłupa w życiu codziennym. Siedzący tryb życia,niedostatek ruchu, wymuszona pozycja w czasie pracy, nadmierna otyłość. Jednostajny i jednokierunkowy ruch pracowników fizycznych powodują, że kręgosłup jest nieprawidłowo obciążony, a układ mięśniowy odpowiedzialny za prawidłową postawę ulega z czasem zaburzeniom, mięśnie brzucha ulegają zwiotczeniu, gdy mięśnie grzbietu wskutek ciągłego napięcia skracają się.
Ludzie z prawidłową postawą i dobrze rozwiniętym układem mięśniowym mają kręgosłup odporniejszy na przeciążenia i urazy. Prawidłowa postawa jest nie tylko warunkiem sprawnego działania kręgosłupa, ale ma wpływ na ogólną sprawność.
Prawidłową postawę w pozycji stojącej przyjmujemy, gdy: opuszczamy swobodnie ramiona, uwypuklamy klatkę piersiową, utrzymując barki na równym poziomie, głowę trzymamy prosto i patrzymy prosto przed siebie. Brzuch powinien być wciągnięty, płaski, kolana wyprostowane, stopy w nieznacznym oddaleniu od siebie – z palcami skierowanymi nieco na zewnątrz.
Przy prawidłowej pozycji siedzącej utrzymujemy głowę i tułów podobnie, przykładając całą powierzchnię kości krzyżowej i pleców do do oparcia, stawy biodrowe i kolanowe zginamy pod kątem prostym, a stopy opieramy całą powierzchnią na podłodze. Winnyśmy się starać zachować taką postawę mają również czynniki fizyczne (wypoczęcie, zmęczenie) oraz psychiczne ( zadowolenie, zmartwienie).
W życiu codziennym popełniamy wiele błędów ruchowych, które sumując się po dłuższym czasie dają o sobie znać w postaci dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Ogólnie biorąc, chodzimy za mało, a przecież chodzenie jest naszym normalnym sposobem poruszania się. W myśl zasad fizjologii dla zachowania zdrowia winnyśmy codziennie spacerować na świeżym powietrzu i przejść 10 tysięcy kroków, to jest około 5 km. Starajmy się mieć wygodne obuwie na miękkiej, elastycznej podeszwie.


www.zdrowydarnatury.com



Jak zapobiegać dolegliwościom?

Zwykle ludzie oczekują od lekarzy tabletek lub zastrzyków, które bez pomocy i wysiłków chorego mają uzdrowić jego „kręgosłup”. Tymczasem w tym schorzeniu ważniejsze od leczenia i środków farmakologicznych są ćwiczenia ruchowe.
Zacząć należy od ćwiczeń łatwych i stopniowo przejść do trudniejszych. Należy je wykonywać powoli, płynnie, nie wstrzymywać oddechu. Należy wystrzegać się ćwiczeń szkodliwych jakimi są gwałtowne skłony, skręty i nadmierny przerost tułowia. Zaleca się uprawianie sportów rekreacyjnych, a mianowicie: turystyki, pływania, siatkówki, kometki itp.
Największym problemem są toksyny, które się gromadzą w całym organizmie, a także w kościach.
Jeśli będziesz systematycznie oczyszczał swój organizm z tosyn w nim nagromadzonych i uzupełniał go w naturalne witaminy,mikroelementy i antyutleniacze i więcej się ruszał,to będziesz miał zdrowe kości.


www.zdrowydarnatury.com

www.emlmkrzysztofp.pl

www.zdrowydarnatury.com

www.kzdrowie.mymonavie.com


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij