Pojęcie dobrego szkolenia uzależnione jest od przysłowiowego punktu siedzenia. Jako uczestniczka wielu różnych szkoleń mogę stwierdzić, że w świecie tak ogromnej ilości firm szkoleniowych oraz wszechobecnej komercji dobre szkolenie to takie, które powoduje moją satysfakcję.

Data dodania: 2012-05-29

Wyświetleń: 1502

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Z punku widzenia firm szkoleniowych dobre szkolenie to takie, które zostawia pozytywne opinie w ankietach poszkoleniowych , wywołuje uśmiechy opuszczających salę oraz sprawia że Klient chce wrócić.  Dobre szkolenie to jeszcze takie, po którym dostaje się bardzo dobre referencje oraz zostaje się polecanym konkretnym firmom.

Zdarzały się już w mojej karierze szkolenia, których początkowo w żaden sposób nie byłam w stanie wykorzystać w mojej codziennej pracy, natomiast były bardzo satysfakcjonujące podnosząc mój poziom wiedzy o pewne wiadomości oraz umiejętności.

O co więc tak naprawdę chodzi w opinii "dobre szkolenie"?

Przede wszystkim liczy się satysfakcja Klienta. Obecna codzienność w wielu firmach oraz życiu niemal każdego z nas to tykający zegar. Pobudka, autobus, tramwaj, dzieci, szkoła, terminy w pracy, zakupy, obiady, obowiązki domowe... i tak dzień za dniem nie wiadomo kiedy znika w haśle „przeszłość”. Dlatego wielu z nas od czasu do czasu stara się zadbać o siebie, czy to w formie odpoczynku intelektualnego (kino, teatr) czy też fizycznego (siłownia, spa, groty solne). Często dbamy o siebie podnosząc swoje kompetencje, czy zdobywając nowe umiejętności. Głównie poprawiając nasze ego. W każdym z tych aspektów wyrwania sie z codziennego grafiku stałych zobowiązań staramy wybrać to co najlepsze dla nas. W szczególności pragniemy w tych nielicznych chwilach, aby naprawdę dobrze o nas zadbano. A wraz z rozwojem cywilizacji i świadomości społecznej tam gdzie mamy taką możliwość po prostu staramy się to egzekwować. I staje się to coraz bardziej powszechne zwłaszcza korzystając z wszelkich sposobności z działu "usługi". Dotyczy to także szkoleń.

szkolenie

Szkolenia z Excela w obecnej ofercie są podzielone na dwa nurty. Jeden z nich to te darmowe, finansowane z EFS oraz budżetu Państwa, drugie to te komercyjne. Kto miał możliwość korzystać z obu wie jakie są ich zalety i wady.

Przede wszystkim dostosowanie programu szkolenia w nurcie darmowych szkoleń niestety nie wchodzi w rachubę. Nie otrzymają Państwo także ani opieki poszkoleniowej, ani też poskarżyć się nie bardzo jest komu, bo przecież na rekompensatę straty czasu nie ma co liczyć, a przecież sami wybraliśmy to, co darmowe.

Są jednak też duże plusy szkoleń finansowanych. Dokładnie znamy program, ćwiczenia oraz przede wszystkim, jeśli podejmujemy odpowiedzialną decyzję o uczestnictwie w takim szkoleniu, wiemy jakie aspekty będą w nim omówione. Kolejnym plusem jest też to, że nikt nas nie sprawdza, bo przecież i czemu ktoś miałby sprawdzać mój poziom wiedzy? Skoro się zapisuję, to wiem. Nie widzę powodu by ktoś weryfikował moją wiedzę według jakiejś normy UE. Dużym pozytywem jest też sumienne dopilnowanie harmonogramu szkolenia. Ani minuty dłużej, ani krócej i punkt po punkcie zostanie spełniony każdy warunek. Ze względu na standardy szkoleń finansowanych oraz ich kontrole, na każdy element szkolenia mają być wyznaczone ramy czasowe i nie ma mowy by czas nie został w pełni wykorzystany. Tematy, przerwy, kawa, obiad. Tak, niestety na niektórych wciąż trzeba bata i trzeba pilnować, by czas wykorzystali od A do Z zgodnie z założeniami konkretnego projektu.

Inaczej sprawy się mają w szkoleniach komercyjnych. Tutaj wszystko jest dopasowane do Klienta. I czas trwania, i określenie poziomu, zestawy ćwiczeń... W niektórych firmach szkoleniowych można przynieść własne pliki, z którymi ma się problemy i rozwiązywać tylko te konkretne zagadnienia, które są nam niezbędne w aktualnej pracy. Pojawia się catering, często dostosowany pod Klienta. No i oczywista sprawa - zawsze można być niezadowolonym i oznajmić to odpowiedniej osobie, oczekując jakiejś rekompensaty, czy też skorzystać z opieki poszkoleniowej, gdy nie wszystko co uważaliśmy, spełniło nasze oczekiwania.

Tutaj jednak też może być mała pułapka. Skoro płacimy to i wymagamy. Warto więc się zabezpieczyć i bardzo dokładnie przeczytać warunki szkolenia, program oraz czy czasem nie ma żadnych dodatkowych kosztów, które zaskoczą nas dopiero na fakturze. Warto więc nawiązać kontakty z firmą i sprawdzić ich profesjonalizm, sprawdzając  organizatora oraz doświadczenie specjalistów. Warto wypytać o wszystkie interesujące nas aspekty, przecież skoro mamy być ich Klientem, to chętnie poświęcą nam czas, by rozwiać nasze wszelkie wątpliwości. To bardzo ważne by współpraca zaowocowała tylko i wyłącznie satysfakcją - Organizatorów z przeprowadzonego szkolenia, a Klientów z nowo nabytych i naprawdę efektywnie wykorzystanych umiejętności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena