O sposobach promocji firmy powstały nie tylko tysiące artykułów, ale także pokaźne stosy książek. Tematyka reklamy jest tak rozległa, że trudno zamknąć ją nawet w grubym podręczniku, a tym bardziej w jednym artykule. Nie mniej jednak – spróbujmy.

Data dodania: 2011-10-13

Wyświetleń: 1789

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nowo powstała firma nie ma nawet najmniejszej szansy na przebicie w gąszczu konkurencji bez strony internetowej. Samo jej stworzenie nie jest jednak wystarczające – należy także zainwestować w pozycjonowanie. Co nam bowiem po najpiękniejszej nawet witrynie, kiedy nikt nie można jej odnaleźć w sieci. W porównaniu do innych form promocji jest niedroga, a jej efekty są dużo lepsze.

Firmy, które mają duże możliwości finansowe, mogą skorzystać z reklamy w starych mediach, takich jak prasa, radio, telewizja. Jeżeli firma działa na rynku lokalnym, to jej rozpoznawalność może znacznie wzrosnąć, jeżeli pojawi się informacja na jej temat w lokalnych mediach.

Poza tym można skorzystać z reklamy na wynajętej powierzchni reklamowej, np. w centrum miasta. Popularne są także jeżdżące po ulicach samochody obklejone reklamówkami. Należy jednak uważać z tą formą promocji, bowiem zbyt głośny pojazd może zostać znienawidzony przez mieszkańców. Zdecydowanie odradzamy jednak rozdawanie ulotek. Ich wykonanie i dystrybucja są kosztowne, a większość z nich ląduje w koszu (98-99%).

Zdobycie klienta to jednak dopiero połowa sukcesu, drugą część stanowi zatrzymanie go przy sobie. By tego dokonać, można podarować im gadżety reklamowe, które w przeciwieństwie do ulotki nie wylądują w najbliższym koszu. Dzięki temu klient nie tylko poczuje się ważny, ale także szybciej zapamięta nazwę firmy i jej logo.

Obecnie wybór jest ogromny, a nadruki wykonuje się na czymkolwiek zleceniodawca zapragnie. Poza brelokami, otwieraczami, piórami i koszulkami z nadrukiem można dostać pendrive'a, parasol, a nawet butelkę markowego alkoholu z wydrążonym logiem. Można się nimi dzielić przy pierwszym spotkaniu, a zwłaszcza wysyłać klientom w okresie świątecznym.

Gadżety reklamowe, tak naprawdę pełnią kilka funkcji. Komunikat reklamowy trafia bowiem nie tylko do jednej osoby, ale także do całego grona osób. Postawiony w pracy kubek z logiem ulubionej kawy dostrzeże niejeden współpracownik. Poza tym firma będzie dobrze kojarzona przez wszystkie osoby, którym wpadnie w ręce niewielki gadżet.

Tego typu akcesoria są doskonałym sposobem na budowanie wizerunku firmy. Jeżeli kreacja będzie wyrazista i dobrze przeprowadzona, to trafi do dużego grona odbiorców, co następnie przełoży się na realne zyski.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena