Kiedy znany bloger, Kominek, skrytykował budyń Dr Oetkera, tysiące internautów, nagle podzieliła zdanie Kominka. Sprzedaż produktów tej firma spadła znacząco. A wszystko przez jeden wpis...

Data dodania: 2011-07-27

Wyświetleń: 1598

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 2

WIEDZA

-2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing z8804859Q,Bloger--Kominek---czyli-Tomek-Tomczyk-moze-sobie-pozwolicszeptany ( whisper marketing, word of mouth marketing) korzysta z najprostszego narzędzia, jakim posługują się ludzie, tj. mowa. Społeczeństwo od zawsze lubiło rozmawiać, wymieniać się poglądami i rekomendować różne produkty. Marketing szeptany to bardzo nowoczesna forma marketingu, która poprzez wywołanie debaty na temat danego produktu, ma przyciągnąć uwagę konsumentów. Wywołanie debaty polegać ma na wytworzeniu pozytywnych opinii konsumentów.

 Realizacja marketingu może odbyć się np., podczas:

wykonywania usług fryzjerskich, gdzie fryzjerka zachwala nowe produkty klientom

przekazywania opinii na temat produktów przez wynajętych agentów

wynajęci aktorzy, udający turystów, przekazują treść reklamy napotkanym przechodniom

 Ponieważ reklamy właściwie nas otaczają, konsumenci coraz bardziej są rozdrażnieni przybywającą ich ilością. Twórcy reklam mają coraz cięższe zadanie, jeśli chcą wzbudzić zainteresowanie społeczeństwa. Jednak co ciekawe, opinie na temat wielu produktów coraz częściej wyszukiwane są u pani w sklepie, znajomej fryzjerki czy w Internecie. Decyzję wyboru danego produktu poprzedzają wizyty na forach, blogach i innych portalach, gdzie można wymienić poglądy.

 „Spece” od marketingu szeptanego, promując dany produkt, zachwalają go na forach internetowych, blogach, czy portalach, wywołują debatę na temat produktu, tworzą pozytywny wizerunek marki czy nawet opłacają ludzi, którzy rekomendują towar.

 Dzięki użyciu marketingu szeptanego, można przy bardzo niskim nakładzie, efektywnie i trwale wypromować towar. Przy wywoływaniu debat, można zapoznać się od razu z opinią konsumentów.

Licencja: Creative Commons
-2 Ocena